ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

خریداران خودروهای برقی، امکانات بیشتر را به محافظت از محیط زیست ترجیح می دهند!

انتظار می رود که نگرانی های محیط زیستی دلیل اصلی افراد برای خرید خودروهای برقی باشد اما خریداران تکنولوژی مدرن را ترجیح می دهند.

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ | ۲۰:۳۰

امروزه بحث محیط زیست و حفاظت از آن اهمیت بسیار زیادی پیدا کرده است. این امر در صنعت خودرو پررنگ‌تر بوده و شرکت‌های فعال بیشتر درگیر آن هستند. به همین جهت سیاستمداران و نهادهای قانونگذار با تدوین قوانین جدید می‌خواهند صنعت خودرو را به سمت مدل‌های الکتریکی هدایت کنند. اما نتایج یک تحقیق جدید نشان می‌دهد برای مشتریان آمریکایی محیط زیست در اولویت نیست و آنها به خاطر فاکتورهای دیگری خرید خودروهای برقی را ترجیح می‌دهد.

خودروهای برقی

تحقیق مذکور توسط کمپانی پولستار انجام شده است. در این تحقیق 55 درصد از دارندگان خودروهای برقی در آمریکا، عوامل دیگری جز محیط زیست را دلیل اصلی خرید خود اعلام کرده‌اند. از دید افراد نظرسنجی شونده، در واقع تکنولوژی‌های پیشرفته‌تر، قابلیت‌های ارتباطی گسترده‌تر و سیستم اینفوتینمنت مدرن‌تر، بیشتر از پیشرانه برقی و نبود آلایندگی در تصمیم آنها برای خرید مدلی برقی نقش داشته است.

خودروهای برقی

گریگور همبرو (Gregor Hembrough) مدیر منطقه‌ای پولستار در آمریکای شمالی گفته برداشت مردم از یک خودروی لوکس دگرگون شده و مثل سابق توسط آنچه که در زیر کاپوت قرار دارد، تعریف نمی‌شود. از دید آقای همبرو در عصر خودروهای برقی اولویت به سمت ارتباطات بیشتر، یکپارچه شدن با اکوسیستم‌های دیجیتال موجود و تجربه کاربری خوب تغییر پیدا کرده است.

آقای همبرو افزوده مردم به خودروهای برقی به خاطر دلایلی ورای فاکتورهای محیط زیستی علاقه‌مند شده‌اند. به همین خاطر با تمرکز پولستار روی تکنولوژی‌های داخل خودرویی، آنها می‌توانند به خواسته‌های خود به شکلی سازگار با محیط زیست برسند.

هر چند فاکتورهای محیط زیستی در صدر اولویت‌های خریداران خودروهای برقی نبوده، اما ممکن است در آینده نزدیک این وضعیت کاملا عوض شود. نتایج همین تحقیق حاکی از آنست جوانان بسیار بیشتر از افراد بزرگ‌تر به مسائل محیط زیستی اهمیت می‌دهند.

طبق یافته‌های پولستار، در بین 12 درصد از جوانان بین 18 الی 24 ساله، کمک به حفظ محیط زیست اولویت اصلی در خرید یک خودروی برقی است. این رقم دو برابر افراد 25 الی 41 ساله و سه برابر افراد 57 الی 74 ساله محسوب می‌شود.

نکته جالب دیگر اینکه سن نقشی تعیین کننده در میزان اعتماد مشتریان به برندها دارد. برای مثال در بازه سنی 25 الی 41 ساله‌ها، میزان اعتماد به استارتاپ‌های سازنده خودروهای برقی 57 درصد محاسبه شده؛ حال آنکه در بین افراد 57 الی 74 ساله تنها 28 درصد به برندهایی مثل پولستار، تسلا، لوسید و ریوین اعتماد دارند. اما در بین تمامی گروه‌های سنی میزان اعتماد به برندهای جدید 46 درصد ارزیابی شده و بقیه خرید خودروی برقی از برندهای جاافتاده و قدیمی را ترجیح می‌دهند.

ناگفته نماند تحقیق پولستار به سفارش این کمپانی، توسط یک شرکت ثالث انجام شده است. آنطور که اعلام شده، جامعه آماری این تحقیق را بیش از 5000 نفر از مالکان انواع خودروهای برقی و بنزینی در آمریکا تشکیل می‌دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی