ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نسکار
خودرو

نسکار هم برقی می شود؛ سنت شکنی عظیم مسابقات کلاسیک آمریکا

مسابقات نسکار به شکل سنتی مورد توجه قشر عظیمی از آمریکایی ها قرار می گیرد ولی آیا خودروهای برقی برای این مسابقات مناسبند؟

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ | ۰۸:۳۰

سری مسابقات اتومبیلرانی نسکار، جلوه‌ای تمام عیار از نگاه آمریکایی‌ها به اتومبیل است. سرعت فوق العاده بالا ، هیجان و آدرنالین فراوان و سر و صدای بسیار از جمله نکات این مسابقات هستند. حضور خودروهای برقی در نسکار برای طرفداران این مسابقات ناراحت کننده خواهد بود. با این حال چنین اتفاقی ممکن است به زودی رخ دهد.

به دلیل فشار دولت‌ها بر خودروسازان در راستای تولید و عرضه هرچه بیشتر خودروهای الکتریکی، این امکان وجود دارد که خودروهای برقی وارد مسابقات نسکار شوند. مطابق اطلاعاتی که در نشریه اختصاصی نسکار یعنی Kickin' The Tires منتشر شده است، احتمال دارد قوانین این مسابقات در سال 2023 تغییر کند.

نسکار

همچنین شش مسابقه نمایشگاهی در سال 2023 به مسابقات معمولی نسکار اضافه خواهند شد. این نمایشگاه‌ها شامل خودروهای الکتریکی خواهد بود که آماده شرکت در این مسابقات هستند. انتظار می‌رود تا سال 2025، مسابقات ناسکار به رویدادی تبدیل شود که تنها خودروهای الکتریکی در آن شرکت می‌کنند و خودروهای احتراقی از این مسابقات کنار گذاشته شوند.

قوانین نسکار تغییر می‌کند؟

حضور خودروهای الکتریکی در نسکار، چالش قابل توجهی برای این خودروها خواهد بود. خودروهای الکتریکی باید بتوانند یک مسابقه نیم ساعته را بدون نیاز به شارژ یا تعویض باتری به اتمام برسانند. همچنین تمامی قوانینی که در مورد خودروهای فعلی ناسکار جریان دارد، در مورد خودروهای برقی نیز صادق خواهد بود. انتظار می‌رود برخی قوانین ناسکار با توجه به مسابقات فرمول E تغییر یابند تا زمینه برای حضور خودروهای برقی در این مسابقات آماده شود.

نسکار

چالش‌های مهندسی و قانونی برای حضور خودروهای الکتریکی در نسکار قابلیت حل شدن دارند. اما حذف صدا از این مسابقات، هیچ راه حلی نخواهد داشت. در صورت استفاده گسترده از خودروهای الکتریکی در این مسابقات، فاکتور جذاب صدا از مسابقات ناسکار حذف خواهد شد. این مساله موجب تردید قانون‌گذاران و تیم‌ها شده است، چرا که در این صورت مسابقات نسکار طیف گسترده‌ای از تماشاگران خود را از دست خواهند داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی