ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

برندگان مسابقه عکاسی نجوم David Malin 2022 اعلام شدند؛ درخشش عکاسان مبتدی

برندگان مسابقه عکاسی نجومی دیوید مالین برای سال 2022، شما را مجذوب خود می‌کنند.

نیما جلالی
نوشته شده توسط نیما جلالی | ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ | ۲۰:۰۰

مسابه عکاسی نجومی «David Malin» یکی از رویدادهای عکاسی است که در آن چندین دسته‌بندی متنوع وجود دارد و عکاسان زمینه‌های مختلف می‌توانند در آن شرکت کنند. حالا تصاویر منتخب در 8 موضوع عکاسی در این جشنواره مشخص شده‌اند که برگزارکننده این جشنواره یعنی «دیوید مالین» نیز از آن‌ها به وجد آمده است.

دیوید مالین، عکاس و ستاره‌شناس سرشناسی است که حتی یک کهکشان به افتخار او نام‌گذاری شده و کم‌تر کسی پیدا می‌شود که به نجوم علاقه‌مند باشد اما او را نشناسد. او بیشتر به دلیل عکاسی خلاقانه از اجرام کیهانی شناخته می‌شود. دیوید مالین حدود 20 سالی است که جشنواره عکاسی خود را برگزار می‌کند و سالانه به شرکت‌کنندگان مختلفی فضای رقابت و ثبت تصاویر خلاقانه از ستارگان را می‌دهد.

جشنواره عکاسی David Malin در 8 دسته مختلف برگزار می‌شود که از جمله دسته‌های مهم این جشنواره می‌توان به بخش عکاسی با موبایل، منظومه شمسی و نوجوانان اشاره کرد. مالین طی روند بررسی تصاویر، پس از بررسی انتخاب هیئت داوران، تصاویر برتر را انتخاب می‌کند. ظاهرا مالین از تصاویر ارسالی شرکت‌کنندگان امسال به وجد آمده است. او می‌گوید:

«امسال، شگفت‌انگیزترین مجموعه عکس‌ها در تاریخ این جشنواره را دیدم. بیشترین تکنولوژی که من در اختیار داشتم، یک سری مواد شیمیایی و صفحات در اتاق تاریک بود.»

دیوید مالین
برنده اصلی، «غول پیر در مه» از ایان اینوراریتی

داوران جشنواره در مورد برنده بخش عکاسی با موبایل نیز صحبت‌هایی کرده‌اند. تصویر زیر که توسط «لوسی یونشی» با موبایل ثبت شده، هرچند وضوح بالایی ندارد اما منظره و جزئیات خارق‌العاده‌ای را به تصویر می‌کشد.

جشنواره عکاسی از آسمان دیوید مالین
برنده بخش‌ عکاسی با موبایل

به عکاسان برنده در این مسابقه مبلغی برابر با 10 هزار دلار اهدا می‌شود. در ادامه می‌توانید نگاهی به تصاویر برتر این جشنواره داشته باشید:

سحابی M20

به نظر شما کدام تصویر جذابیت بیشتری دارد؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی