ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فراری F300
خودرو

فراری F300 شکست ناپذیر مایکل شوماخر به حراج گذاشته شد

بی شک از میان ماشین های مسابقه، خودروهای فراری به رانندگی میشاییل شوماخر جایگاه ویژه ای دارند و حالا یکی از خودروها فروشی شده است

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۱:۳۰

فراری F300 یکی از خودروهای ماندگار این شرکت ایتالیایی در مسابقات فرمول یک بود. عمده شهرت این خودرو به دلیل رانندگی ماهرانه مایکل شوماخر به دست آمد، قهرمانی افسانه‌ای که پس از دو دهه همچنان مورد احترام دوست‌داران خودرو است.

اکنون یکی دیگر از خودروهای شکست ناپذیر فراری در مسابقات فرمول یک به حراج گذاشته شده است. این فراری F300 در سه دوره مسابقه تحت هدایت مایکل شوماخر شرکت کرده است که حاصل آن چهار قهرمانی برای این خودرو بود. این خودرو توسط حراجی ساتبی به فروش خواهد رسید. این حراجی اعلام کرده است که این خودرو خاص، شکست ناپذیرترین خودرو فراری مدرن در تاریخ مسابقات فرمول یک بوده است.

چهار قهرمانی با فراری F300

این فراری F300 نهمین دستگاه ساخته شده از این مدل است که با شماره شاسی 187 شناخته می‌شود. نخستین پیروزی این فراری F300 طی مسابقات گرندپری کانادا 1998 رخ داد. در این مسابقه مایکل شوماخر هفتمین مسابقه فصل را در جایگاه سوم آغاز کرد اما توانست تا پایان مسابقه خود را به جایگاه اول برساند.

فراری F300

مدتی بعد و در ماه ژوئن 1998، مایکل شوماخر با این فراری اف 300 در مسابقات جایزه بزرگ فرانسه شرکت کرد. وی مسابقه را در جایگاه دوم آغاز کرد و تا پایان به مقام نخست رسید. ماه جولای 1998 قهرمانی بعدی برای شوماخر و فراری F300 او از راه رسید. شوماخر در گرندپری بریتانیا و در پیست معروف سیلوراستون، سه برد را به دست آورد.

فراری F300

فاصله بین قهرمانی سوم و چهارم شوماخر و فراری اف 300 او زیاد نبود. آخرین و چهارمین قهرمانی این خودرو در جریان گرندپری ایتالیا، در پیست مونزا و سپتامبر 1998 به دست آمد. این خودرو در سال 1999 به فروش رسید و از آن زمان تاکنون در اختیار یک مالک بوده است.

مطابق اعلام حراجی ساتبی، قیمت این ففراری اف 300 در محدوده 250 هزار دلار چکش خواهد خورد. 12 درصد از هزینه خرید این خودرو نیز بابت حق بیمه و پرداخت‌های قانونی کسر می‌شود. انتظار می‌رود ارزش این فراری F300 در طول زمان افزایش یابد، پس خرید فراری شکست ناپذیر مایکل شوماخر یک سرمایه‌گذاری کم‌نقص خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی