ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تبلت
تکنولوژی

کانالیس از افت فروش رایانه‌ شخصی و تبلت‌ برای چهارمین فصل پیاپی خبر می‌دهد

طبق گزارش کانالیس، اپل و سامسونگ در سه ماهه دوم سال 2022 همچنان برترین فروشندگان تبلت جهان بوده‌اند.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۴:۰۰

داده‌های آماری کانالیس نشان می‌دهد که بازار رایانه‌های شخصی و تبلت‌ها افت 14 درصدی فروش در سه ماهه دوم 2022 نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد. همچنین این چهارمین فصل پیاپی است که شاهد افت فروش در این بازار هستیم. گفتنی است اپل و سامسونگ همچنان بزرگترین فروشندگان تبلت جهان هستند.

Canalys در گزارش خود توضیح می‌دهد که دلایل متعددی از جمله کاهش هزینه‌های مصرف‌کننده و آموزشی، افزایش تورم و قرنطینه‌های مرتبط با کرونا در چین منجر به کاهش عرضه در بازار رایانه‌های شخصی و تبلت طی سه ماهه دوم سال 2022 شده‌اند. در مجموع 105 میلیون دستگاه در این بازار طی فصل گذشته عرضه شده‌اند.

برترین فروشندگان تبلت در جهان

تبلت

در ادامه گزارش توضیح داده شده که بازار تبلت‌ها برای چهارمین سه‌ماهه متوالی خود با روند نزولی مواجه بوده و در مجموع سه‌ماهه دوم سال 2022، 34.8 میلیون تبلت به فروش رسیده است. اپل پیشتاز اصلی بازار تبلت‌ها است و سامسونگ به‌همراه لنوو (Lenovo) در تعقیب غول کوپرتینویی‌ هستند.

اپل در فصل دوم سال جاری، با کاهش سالانه 14.7 درصدی، بیشتر از 12 میلیون تبلت به بازار عرضه کرده و سهم آن در بازار 34.8 درصد است. پس از آن، سامسونگ 6.9 میلیون دستگاه وارد بازار کرده و با کاهش سالانه 13 درصدی، در بازار تبلت‌ها سهم 20 درصدی را در اختیار خود گرفته است.

لنوو نیز بیشتر از 3.5 میلیون دستگاه عرضه کرده و سهم 10.1 درصدی را در اختیار دارد.

در بازار رایانه‌های شخصی (که شامل تبلت‌ها نیز می‌شود) لنوو با عرضه نزدیک به 21 میلیون دستگاه، اپل با حدود 16.5 میلیون و اچ‌پی با نزدیک به 13.5 میلیون دستگاه عرضه شده، پیشتاز اصلی بازار هستند و پس از آن دل (13.2 میلیون) و سامسونگ (7.7 میلیون) در رتبه‌های چهارم و پنجم این فهرست قرار دارند.

سامسونگ امسال از تبلت‌های سری گلکسی تب S8 رونمایی کرد. هرچند کره‌ای‌ها بهترین تبلت‌های اندرویدی را به مشتریان ارائه می‌کنند، اما هنوز برای رسیدن به موفقیت آیپد اپل راه بسیار طولانی در پیش دارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی