ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

عروس دریایی
علمی

انتشار اولین ویدیوی دنیا از یک عروس دریایی جعبه‌ای نادر [تماشا کنید]

این موجود گونه خاصی از عروس‌های دریایی جعبه‌ای است که سمی نیست و حالا برای اولین بار ویدیویی از آن به نمایش گذاشته شده است.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ | ۲۲:۳۰

یک غواص در سواحل پاپوآ گینه نو، ویدیویی زیبا و فوق‌العاده از یک عروس دریایی جعبه‌ای به اشتراک گذاشته. نکته قابل‌توجه اینکه این دومین بار در تاریخ است که شواهدی درباره این گونه خاص ثبت می‌شود.

عروس دریایی زیبا این ویدیو که دارای چهار گروه شاخک‌های راه راه با بدنی شفاف است، از نظر علمی Chirodectes maculatus نامیده می‌شود. در واقع این گونه از عروس دریایی‌های جعبه‌ای فوق‌العاده نادر و غیر معمول است و فقط در سواحل کوئینزلند استرالیا یافت می‌شوند.

در توضیحات ویدیو نوشته شده:

«امروز هنگام غواصی نوع جدیدی از عروس دریایی را دیدم. این نوع جدید نشانه‌های جالبی دارد و کمی بزرگتر از توپ فوتبال است و کاملا سریع شنا می‌کند.»

گونه‌ای کمیاب از عروس دریایی

بیشتر عروس دریایی‌های جعبه‌ای برای انسان سمی هستند، اما این گونه خاص به عنوان خطرناک شناخته نشده است. اولین بار این موجود در سال 1997 مشاهده شد و در سال 2005 توسط تیمی از دانشمندان استرالیایی توصیف شد.

بنابراین، همانطور که سازنده ویدیو اشاره می‌کند، این گونه آنقدر کمیاب است که حتی بیشتر از این دوبار دیده نشده است. با این وجود، نکته قابل‌توجه دیگر درباره ویدیو بالا، کیفیت فوق‌العاده آن است که به‌راحتی می‌تواند بهترین نگاه به این گونه زنده باشد.

عروس دریایی

دکتر «آلن کالینز»، جانورشناس و متصدی موزه ملی تاریخ طبیعی مؤسسه اسمیتسونین می‌گوید که این ویدیو ویژگی‌هایی را نشان می‌دهد که مشابه هستند اما با توضیحات قبلی یکسان نیستند. به عنوان مثال، توضیحات مربوط به سال 2005 می‌گوید که این موجود دارای لکه‌هایی است، در حالی که در این ویدیو آن را با حلقه‌هایی مشاهده می‌کنیم.

وجود ویدیویی از این دسته موجود نادر بسیار غیرمعمول است و حتی موسسه تحقیقاتی آکواریوم مونتری بی (MBARI) که یک سازمان تحقیقاتی مربوط به حیات زیر آب است نیز به‌ندرت فیلم‌هایی از موجوداتی که قبلا دیده نشده‌اند را به نمایش می‌گذارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی