ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فناوری ایران

باقری اصل: می‌توانیم به روسیه در تولیدات حوزه فناوری کمک کنیم

رضا باقری اصل تاکید کرد به خاطر سابقه بیشتر ایران در برابر تحریم‌ها، ایران می‌تواند به روسیه در زمینه تولیدات فناورانه بومی کمک کند.

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۲:۴۷

معاون امور دولت، مجلس و استان‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در کنفرانس تکنوبلاک اعلام کرد که فناوری بلاکچین و رمزارزها می‌تواند برای کشورهای تحریم شده بسیار کاربردی باشد. او تاکید کرد به خاطر سابقه بیشتر ایران در برابر تحریم‌ها، ایران می‌تواند به روسیه در این زمینه کمک کند و در زمینه فناوری اطلاعات تبادل اطلاعات وجود داشته باشد.

«رضا باقری اصل» در رویداد اجلاس انجمن‌های رمزارز ‌و فعالین بلاکچین (تکنوبلاک) اعلام کرد که دولت با تشکیل کارگروه ویژه‌ای قصد دارد که در امورات مختلف تسهیل ایجاد کند و صنعت رمزارز یکی از این موارد است. او اعلام کرد که آنها می‌خواهند این صنعت را خیلی زود تبدیل به صنعتی رسمی با قوانین و چارچوب‌های خاص تبدیل کنند. به گفته باقری اصل، بلاکچین از فناوری‌هایی است که باید به مضرات آن به دقت نگاه کرد تا امکان رشد و توسعه آن گرفته نشود:

«رمزارزها در مواقع تحریم هم بسیار کاربردی هستند. در برهه‌ای از زمان تحریم‌ها ما رسما برگشته بودیم به عصر حجر تا بتوانیم مبادلات خود را انجام دهیم ولی حالا با این رمزارزها دوباره توانستیم تحریم‌ها را به بهترین شکل دور بزنیم. تجربه ایران نسبت به این پدیده تحریم‌ها از روسیه بیشتر است چرا که هر روز تحریم های ما بیشتر می‌شود و از اول انقلاب نیز این تحریم ها همراه ما بوده است. از همین رو حس میکنم تجربه های خوب و دقیقی در این مورد داریم که می‌توانیم به روسیه که به تازگی دچار این تحریم‌ها شده انتقال دهیم. باید گفت هیچ فناوری در دنیا نیست که در ایران مشابهش وجود نداشته باشد و می‌توانیم در این کار به روسیه کمک کنیم.»

به گفته باقری اصل  در سند تحول دولت بخشی به نام رمزارزش‌ها وجود دارد که نشانگر توجه دولت به دارایی‌های دیجیتال است: «در ایران قانون گذاری در این مورد شده و وزرای دولت در این راه مشارکت کردند و مصوبه های مربوط به ماینینگ در کشور به زودی در مجلس نیز تایید خواهد شد.‌»

او تاکید کرد که دولت به دنبال تسهیل امور است: «کارگروه‌های ویژه ای برای تسهیل شدن همه امور درست شده است. از جمله موضوع دارایی های دیجیتال که هم در ستاد سیاسی اقتصادی دولت پیش میرود و هم در مجلس تا با اتحاد این دو سند، جنبه های زیست بومی دارایی های دیجیتال به تعیین شود. ما میتوانیم این صنعت را خیلی زود به صنعت رسمی تبدیل کنیم.»

باقری اصل در پایان صحبت‌های خود اعلام آمادگی کرد که ایران و روسیه و ترکیه و سایر کشورها باید در برابر دیپلماسی سایبری که دولت آمریکا آن را ایجاد کرده بایستند: «رویکردی که آمریکا برای دولت سایبری و دیپلماسی سایبری دارد ایجاب میکند که ما اتحاد دیپلماسی بین ما و روسیه و ترکیه باید شکل بگیرد تا از ظرفیت های سایبری استفاده کنیم و آنها ما را به عنوان قدرت سایبری میشناسند. باید از این ظرفیت استفاده کرد. همانطور که روسیه می‌تواند در ایران شرکت‌هایی تاسیسی کند و دانش را انتقال دهد، ما هم میتوانیم در روسیه شرکت‌هایی را تأسیس کنیم تا تبادل تکنولوژی داشته باشیم.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی