ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

توقف ثبت سفارش وانت 38 ساله تویوتا به دلیل استقبال بیش از حد!

تویوتا لندکروزر سری 70 بی ترتیب محبوب ترین وانت آفرودی جهان است و بسیاری از افراد بر روی خرید این خودرو لحظه شماری می کنند.

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۴:۴۵

تویوتا لندکروزر سری 70 یکی از مسن‌ترین خودروهایی است که هنوز تولید می‌شود. این خودرو با آنکه در سال 1984 متولد شده، ولی کماکان طرفداران زیادی دارد و در طول 38 سال گذشته همواره از فروش مناسبی برخوردار بوده است؛ به ویژه در استرالیا. نکته عجیب اینکه امسال حجم تقاضا برای لندکروزر کلاسیک به قدری بالا بوده که تویوتا مجبور شده ثبت سفارش برای آن را بطور موقت متوقف کند!

تویوتا لندکروزر سری 70

تقاضای بالا تنها مشکل موجود نیست. آنطور که یکی از نمایندگان تویوتا تایید کرده، این شرکت با مشکل تامین قطعات مورد نیاز و وقفه‌های اجباری در خطوط تولید دست و پنجه نرم می‌کند. مشکلی که در صنعت خودرو شیوع پیدا کرده و به غیر از تویوتا، تقریبا تمامی خودروسازان بزرگ را درگیر خود کرده است. حالا این مساله همزمان شده با رسیدن محبوبیت تویوتا لندکروزر سری 70 به بالاترین میزان در استرالیا.

پیش از این و در ماه آوریل، تویوتا از اعمال تغییراتی در مدل‌های جدید لندکروزر سری 70 خبر داده بود. این تغییرات با هدف همخوانی با قوانین و مقررات جدید و نمایش عملکردی مناسب در تست تصادف، به ویژه تست برخورد از کنار، اعمال می‌شود. در زمان فعلی مشخص نیست که آیا توقف تولید ربطی به بروزآوری سری 70 دارد یا خیر.

تویوتا لندکروزر سری 70

ذکر این نکته ضروری است که تویوتا لندکروزر سری 70 وابستگی کمتری به قطعات الکترونیکی دارد. از این رو به نظر می‌رسد مشکلاتی که باعث توقف تولید آن شده، از جنسی دیگر باشد. این خودرو در ژاپن مونتاژ می‌شود و از سودده‌ترین خودروهای کمپانی است.

شون هانلی (Sean Hanley) معاون ارشد بخش فروش تویوتا در استرالیا از تلاش این شرکت برای تحویل تعداد بالایی از سفارشات و پشتیبانی ایده‌آل خبر داده است. وی گفته به خاطر تقاضای بالا و چالش‌های فراگیر صنعت خودرو، تویوتا نمی‌تواند سفارشات را با شتابی بیشتر تحویل دهد. آقای هانلی همین مساله را دلیل اصلی توقف ثبت سفارش لندکروزر سری 70 اعلام کرده است. او اضافه کرده نمایندگی‌ها برای اطلاع‌رسانی درباره زمان دقیق تحویل سفارشات با مشتریان در ارتباط خواهند بود.

تویوتا لندکروزر سری 70

ناگفته نماند تویوتا لندکروزر J70  با یک موتور 4.5 لیتری V8 دیزلی در استرالیا عرضه می‌شود. این موتور توانایی تولید 202 اسب بخار قدرت و 430 نیوتن متر گشتاور را دارد و با همکاری یک گیربکس 5 سرعته دستی هر چهار چرخ را به حرکت وادار می‌کند. یکی از دلایل محبوبیت این شاسی‌بلند کلاسیک دوام، اطمینان بالا و ساختار ساده‌ای است که موتور آن دارد. البته در کنار این مزایا، مصرف سوخت زیاد از معایب آن است.

این را هم اضافه کنیم که تویوتا لندکروزر سری 70 در خاورمیانه هم فوق‌العاده محبوب است و در این منطقه نیز عرضه می‌شود. FJ کروزر نیز وضعیت مشابهی دارد و با آنکه فروش آن در سایر بازارها متوقف شده، اما کماکان در خاورمیانه قابل خرید است. در رابطه با اینکه ثبت سفارش لندکروزر سری 70 در خاورمیانه متوقف شده یا خیر، اطلاعاتی در دست نیست. با توجه به مسائل ذکر شده، احتمالا در این منطقه نیز سفارش جدیدی برای سری 70 ثبت نمی‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی