ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فناوری ایران

واکنش نماینده مجلس به اختلال‌های اینترنت: وزارت ارتباطات در اجرای تکالیفش ناتوان است

علیرضا بیگی فعالسازی قابلیت Safe Search برای تمام ایرانی‌ها را سلب حقوق مردم دانست.

مجتبی آستانه
نوشته شده توسط مجتبی آستانه | ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۵:۱۱

نماینده مجلس با تاکید بر اینکه اختلال‌های اینترنت ضرر قابل توجهی به مردم وارد ساخته، گفت تکرار این مورد نشان می‌دهد وزارت ارتباطات نتوانسته به تکالیف قانونی‌اش عمل کند. علیرضا بیگی همچنین فعالسازی قابلیت Safe Search برای تمام ایرانی‌ها را سلب حقوق مردم دانست.

«احمد علیرضا بیگی»، نماینده مردم تبریز در مجلش در گفتگو با انتخاب به شان نظارتی مجلس برای جلوگیری از تضییع حقوق مردم اشاره کرده و گفت با توجه به نیاز کسب‌وکارها به اینترنت، اختلالات شبکه ضررهای قابل توجهی به مردم وارد کرده است.

او با بیان اینکه وزارت ارتباطات میزان خسارات وارده در پی اختلال‌های چند روز اخیر را معلوم کرده است تاکید کرد سهم کاربران بایستی نیز مشخص شده و این اختلال‌ها تکرار نشوند.

علیرضا بیگی

علیرضا بیگی اعتقاد دارد علیرغم حساسیت اجتماعی که نسبت به موضوع اینترنت وجود دارد، تکرار اختلال‌های اخیر حکایت از این دارد که وزارت ارتباطات نتوانسته است به تکلیف قانونی و ذاتی‌اش عمل کند:

«اقتضای شان نظارتی مجلس این است که حقوقی که از مردم تضییع می‌شود و تکالیف انجام نشده بر عهده قوه مجریه را در دستور کار قرار داده و علت آن را جویا شود. یعنی دستگاه اجرایی باید بداند که نمایندگان مجلس از جانب مردم تکلیف دارند که بر عملکرد قوه مجریه نظارت کنند. از سوی دیگر هم مردم باید در جریان قرار گیرند که نمایندگان‌شان در جهت گرفتن حقوق آن‌ها تلاش می‌کنند.»

این نماینده مجلس همچنین فعال شدن گزینه جست و جوی ایمن برای کاربران ایرانی در موتور‌های جستجو را سلب حقوق مردم دانسته و گفت: «اینترنت کودک یکی از برنامه‌هایی است که وزیر ارتباطات به مجلس اعلام کرد. اما دسترسی کودکان بایستی با تصمیم خانواده محدود شود و اختیار را به آن‌ها داد. اینکه همه مردم کشور را کودک فرض کنیم، محل اشکال است.»

گفتنی است اواخر تیرماه برخی نمایندگان مجلس که از عملکرد وزیر ارتباطات و وزارتخانه متبوعش رضایت ندارند، خواستار استیضاح وی شده و طرح آن را با 10 امضا کلید زده‌اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • erfunkhani
    erfunkhani | ۱۸ مرداد ۱۴۰۱

    ناموسا استیضاح بکنین این وزیر رو

  • haashmo
    haashmo | ۱۶ مرداد ۱۴۰۱

    برای خالی نبودن عریضه گفته یه چیزی از خودم در کنم 😂🤣

مطالب پیشنهادی