ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودپرداز رمز ارز
تکنولوژی

ژاپن بعد از چهار سال خودپردازهای رمزارز را فعال می‌کند

ژاپنی‌های قصد دارند تا طی سه سال آینده 130 دستگاه خودپرداز رمزارز در این کشور نصب کنند.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۶ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۴:۳۰

شرکت صرافی محلی گایا (Gaia) قصد دارد تا دستگاه‌های خودپرداز کریپتویی که از بیت کوین (BTC)، اتر (ETH)، بیت کوین کش (BCH) و لایت کوین (LTC) پشتیبانی می‌کند را در شهرهای «توکیو» و «اوساکا» راه‌اندازی کند و همچنین برنامه‌های خود برای نصب 130 مورد خودپرداز رمزارز طی سه سال آینده را اعلام کرد.

با وجود اینکه دستگاه‌های خودپرداز بیت کوین (BTM) در اوایل سال 2014 در توکیو شروع به کار کردند اما از «زمستان کریپتو سال 2018» که طی آن صرافی ژاپنی Coincheck هک شد و مبلغ 530 میلیون دلار به سرقت رفت، هیچ دستگاه خودپرداز کریپتو دیگری در ژاپن فعال نشده است.

برنامه‌های ژاپن برای نصب خودپرداز رمزارز

خودپرداز رمز ارز

در ابتدا، این خودپردازها در نقاط مختلفی از توکیو و اوساکا نصب خواهند شد، اما این شرکت قصد دارد تا در 12 ماه آینده، 50 دستگاه دیگر را نیز در سراسر کشور نصب کند. همچنین گایا ابراز امیدواری کرد تا بتواند طی سه سال آینده تعداد دستگاه‌های نصب شده در ژاپن را تا 130 مورد افزایش دهد.

BTMها به کاربران اجازه می‌دهد تا در هر تراکنش خود حداکثر 747 دلار برداشت کنند و سقف برداشت از آن‌ها حداکثر 2243 دلار در روز است. این برداشت محدود، بخشی از قوانین مربوط به مبارزه با پولشویی (AML) است.

برای برداشت وجه نیز کاربران باید در شرکت ثبت نام کنند تا کارت خاصی را دریافت کنند که به آن‌ها امکان دسترسی به این کار را فراهم می‌کند. پس از تایید، کاربران می‌توانند دارایی‌های کریپتو خود را از طریق موبایل به BTM ارسال کنند و سپس مبلغ نقدی آن را به واحد ین برداشت کنند.

خودپرداز رمز ارز

همچنین طبق گزارش رسانه محلی Mainichi Shimbun، این اولین باری است که یک شرکت ثبت شده محلی حوزه کریپتو، دستگاه‌های خودپرداز کریپتو را در ژاپن نصب می‌کند.

رسانه ژاپنی توضیح می‌دهد که استفاده از این خودپردازها باعث می‌شود تا روند برداشت فعلی در کشور بسیار سریع‌تر انجام شود. در شرایط عادی اغلب چند روز طول می‌کشد تا وجوه از یک صرافی به یک حساب بانکی محلی منتقل شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی