ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

زوال عقل
علمی

مطالعه جدید: حقوق پایین احتمال ابتلا به زوال عقل را افزایش می‌دهد

محققان می‌گویند براساس یک مطالعه جدید احتمال ابتلا به مشکلاتی مانند فراموشی و ابتلا به زوال عقل در کارمندان با درآمد کم بیشتر است.

مرضیه فرجی
نوشته شده توسط مرضیه فرجی | ۱۶ مرداد ۱۴۰۱ | ۲۳:۳۰

براساس یک مطالعه جدید احتمال کاهش حافظه و ابتلا به زوال عقل در کارمندان کم درآمد بیشتر است.

براساس مطالعه جدیدی که اخیرا منتشر شده، کارگران با دستمزد پایین بیشتر از کاهش حافظه و زوال عقل رنج می‌برند. «کاترینا کزیوس» محقق دانشکده بهداشت عمومی «میلمن» دانشگاه «کلمبیا» در این‌باره گفت:

«تحقیقات ما نشان می‌دهد دریافت دستمزدهای پایین در طول سال‌های اوج درآمد با تسریع کاهش حافظه در آینده مرتبط است.»

این یافته‌ها در مجله آمریکایی «اپیدمیولوژی» منتشر شده و نشان می‌دهد مشاغل با دستمزد پایین که منجر به فقر مداوم می‌شوند، مدت‌هاست با پیامدهای منفی سلامتی مانند افسردگی، چاقی و فشار خون بالا مرتبط هستند و حالا درآمد پایین با خظر ابتلا به زوال شناختی زودرس نیز ارتباط دارد.

محققان در این مطالعه به تجزیه و تحلیل داده‌های وضعیت سلامت 2879 فرد متولد شده بین سال‌های 1936 و 1941 پرداختند و کسانی که از سال 1992 تا 2004 به‌طور مداوم دستمزدهای پایینی داشتند و یا اصلا درآمد نداشتند را دسته‌بندی کردند. آن‌ها سپس میزان کاهش حافظه را طی 12 سال آینده یعنی از 2004 تا 2016 مورد بررسی قرار دادند.

زوال عقل

محققان دریافتند در مقایسه با افرادی که هرگز دستمزد پایینی دریافت نمی‌کنند، افراد کم‌درآمد به میزان قابل توجهی کاهش حافظه در سنین بالاتر را تجربه می‌کنند - به ‌طور متوسط در هر ده سال، به اندازه یک سال بیشتر از حالت عادی پیر می‌شوند.

آن‌ها استدلال می‌کنند افزایش دستمزد در هر ایالت می‌تواند به حل این مشکلات در بلند مدت کمک کند.

«آدینا زکی الحزوری» استادیار اپیدمولوژی دانشکده بهداشت «میلمن» و «باتلر» و نویسنده این مطالعه گفت: «یافته‌های ما نشان می‌دهد سیاست‌های اجتماعی که رفاه مالی کارگران کم دستمزد را افزایش می‌دهد، برای سلامت عموم جامعه مفید است.»

طبق بررسی‌های انجام شده در ایالات متحده زنان، سیاه‌پوستان و مهاجران کمترین دستمزدها را در میان افراد شاغل در این کشور دارند.

پیش از این، مطالعات دیگری نیز به بررسی زوال عقل در جامعه پرداخته‌اند که این تحقیق را می‌توان موردی تکمیل کننده برای بررسی این معضل دانست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • محمد نرگسی
    محمد نرگسی | ۱۹ مرداد ۱۴۰۱

    با این درآمد ها که کارگرا دارند واقعا زوال عقل و فراموشی که هیچی سکته رو هم بخاطر فشار اقتصادی میزنن

مطالب پیشنهادی