ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

تأسیس بیش از 1000 ایستگاه تعویض باتری؛ دستاورد جدید نیو

تعویض باتری در ایستگاه های مخصوص به جای شارژ‌ کامل باتری٬‌ ایده ای جذاب است که با جدیت توسط نیو دنبال می شود.

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۱۶ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۵:۰۰

نیو 1011امین ایستگاه تعویض باتری خود در سراسر دنیا را تأسیس کرد. در روز پاور دی نیو در ۶ ژوئن، این شرکت همزمان ۱۲ ایستگاه جدید را افتتاح کرد. اکنون نیو ۱۰۱۰ ایستگاه تعویض باتری در چین و یک ایستگاه در نروژ دارد.

هزارمین ایستگاه در لهاسا تبت در بالاترین ارتفاع نسبت به سایر ایستگاه‌ها قرار دارد. اما همچنین اولین ایستگاهی است که از انرژی تجدیدپذیر استفاده می‌کند. برقی که این ایستگاه از آن برای شارژ پک‌های باتری استفاده می‌کند از پنل های خورشیدی و کارخانه‌های برق آبی تأمین می‌شود.

نیو اعلام کرده که ۲۵۶ عدد از این ایستگاه‌ها قابلیت تعویض باتری بسیار سریع را دارند. آن‌ها در امتداد بزرگراه‌ها قرار دارند، جایی که مردم معمولاً نمی‌خواهند زمان زیادی را صرف شارژ خودرو کنند.

ایستگاه تعویض باتری

نیو برای کسانی که مشکلی با صبر کردن ندارند ۱۶۸۵ ایستگاه شارژ با ۹۶۲۲ جایگاه ارائه می‌دهد. این شرکت اعلام کرده است که تا پایان سال 2022 شارژرهای 500 کیلوواتی با پیک جریان ۶۵۰ آمپر را در این ایستگاه‌ها مستقر خواهد کرد. نیو وعده داده که آن‌ها می‌توانند خودرو را در عرض پنج دقیقه برای پیمایش ۲۰۰ کیلومتر شارژ کنند. این شرکت همچنین به بیش از ۵۲۰،۰۰۰ جایگاه شارژ دسترسی دارد.

نگاه دقیق‌تر به ایستگاه تعویض باتری

نیو گفته که ۸۹۶۱ پک باتری در این ۱۰۱۱ ایستگاه نگهداری می‌شوند: ۳۸۲۱ عدد ۱۰۰ کیلووات ساعتی و ۵۱۴۰ عدد ۷۰ یا ۷۵ کیلووات ساعتی. در نتیجه تقریباً ۹ پک باتری در هر ایستگاه قرار دارد.

ایستگاه‌های اولیه توانایی نگهداری از ۵ پک باتری و تعویض روزانه ۱۲۰ بار را داشتند، در نتیجه هر جایگاه قابلیت 24 بار تعویض را داشت. ایستگاه‌های تعویض باتری جدید توانایی نگهداری از ۱۳ پک باتری را دارند.

ایستگاه تعویض باتری

تعداد تعویض هر جایگاه همان 24 بار است، در نتیجه این ایستگاه‌ها می‌توانند روزانه ۳۱۲ بار تعویض باتری را انجام دهند. نیو قصد دارد ۹۰ درصد از مشتریانش تا سال ۲۰۲۵ حداقل به یک ایستگاه تعویض باتری در ۳ کیلومتری محل زندگی خودشان دسترسی داشته باشند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی