ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

جک هدفون
تکنولوژی

تولیدکنندگان لپ‌تاپ به‌دنبال حذف جک هدفون هستند

جک هدفون در لپ‌تاپ‌ها کارایی خیلی زیادی ندارد؛ اما حذف آن می‌تواند تاثیرات زیادی در طراحی لپ‌تاپ داشته باشد.

نیما جلالی
نوشته شده توسط نیما جلالی | ۱۶ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۳:۳۰

هنگامی که جک هدفون از آیفون‌های اپل و سپس دیگر گوشی‌های هوشمند حذف شد، بسیاری از کاربران نسبت به این موضوع واکنش منفی نشان دادند. با این حال، تعداد کاربرانی که از جک لپ‌تاپ خود استفاده می‌کنند خیلی کم است. بنابراین اگر تولید‌کنندگان لپ‌تاپ دست به حذف این جک از محصول خود بزنند، می‌توانند روند بهتری را در طراحی لپ‌تاپ‌ها به‌کار بگیرند؛ مانند کاری که Dell در لپ‌تاپ جدیدش کرده است.

لپ‌تاپ‌ها مجهز به چندین درگاه هستند و این موضوع سبب می‌شود تا کاربر بتواند کارهای مختلفش را با آن انجام دهد. با این حال تمام درگاه‌های یک لپ‌تاپ خیلی کاربردی نیستند و برخی از آن‌ها کم‌تر مورد استفاده قرار می‌گیرند. جک هدفون یکی از کم استفاده‌ترین درگاه‌ها در لپ‌تاپ است. به‌کارگیری این جک در لپ‌تاپ باعث اشغال فضای اضافی می‌شود و به همین ترتیب، باعث سنگین‌تر و ضخیم‌تر شدن گجت شما می‌شود. حال آیا تولیدکنندگان لپ‌تاپ نیز این موضوع را درک کرده‌اند؟

تولیدکنندگان لپ‌تاپ در پی حذف جک هدفون

حذف جک هدفون از لپ‌تاپ

اگر بخواهید به موسیقی گوش دهید، مسلما گوشی گزینه اصلی شما برای این کار است و کم‌تر با لپ‌تاپ سر و کار دارید. یکی از تولیدکنندگان لپ‌تاپ که جک را از محصول جدیدش حذف کرده، کمپانی Dell بوده است. لپ‌تاپ Dell XPS 13 Plus بدون جک هدفون پا به عرصه گذاشته و در عوض طراحی معقول‌تری دارد.

به لطف حذف جک هدفون از این لپ‌تاپ، پد کیبورد آن دقیقا تا لبه دستگاه آمده و کارایی آن بیشتر شده است. در کنار این ویژگی، وزن و ضخامت Dell XPS 13 Plus بسیار کم است و حذف جک هدفون در این امر تاثیر زیادی می‌گذارد. این کار به تولیدکنندگان امکان مرتب‌سازی چینش درگاه‌ها و افزایش تعداد آن‌ها را می‌دهد. از سوی دیگر با افزایش فضای داخلی لپ‌تاپ، می‌توانیم شاهد عرضه محصولاتی با باتری بزرگ‌تر و سیستم خنک‌سازی پیشرفته‌تری باشیم.

حذف جک هدفون از لپ‌تاپ

مشخصا حذف جک هدفون از لپ‌تاپ، توجیه‌پذیری بسیار بیشتری در مقایسه با حذف آن از آیفون و برخی گوشی‌های هوشمند دارد. حتی اگر از جک لپ‌تاپ خود زیاد استفاده کرده باشید، با وجود جک هدفون همچنان می‌توانید از تبدیل‌های مخصوصی استفاده کنید که در جعبه برخی گوشی‌های هوشمند نیز پیدا می‌شوند. این تبدیل‌ها با اتصال به درگاه USB-C، آن را به جک 3.5 میلی‌متری مبدل می‌سازند.

در نتیجه می‌توان گفت که حذف جک هدفون از لپ‌تاپ نه تنها بد نیست، بلکه می‌تواند به نوآوری در طراحی و افزایش فضای داخلی لپ‌تاپ کمک کند. بنابراین بهتر است تولیدکنندگان بیشتری چنین موضوع مهمی را مد نظر بگیرند و مانند Dell، زودتر آن را عملی کنند.

نظر شما چیست؟ آیا با حذف جک از لپ‌تاپ موافق هستید؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Hero007
    Hero007 | ۲۴ مرداد ۱۴۰۱

    این یک حرف غیر علمی-فنی و غیر منطقی هست
    تصور و چه بسا کاربرد شما از لپتاپ شاید این هست که کمی تایپ کنید و فیلمی بدون هدفون تماشا کنید و تمام!
    درحالیکه بسیار کاربردهای حرفه تر رو کاربرها از کپجر و ضبط صدا با میکروفن جداگانه و ... با لپتاپ انجام میدن
    مضافا این جک به این کوچکی که در هر بخشی از بدنه ی لپتاپ میشه قرارش داد اصلا چه ربط و دخلی به بقیه ی درگاهها داره؟ ساختار داخلی روی مادربورد لپتاپ هم اونقدر ناچیز و در حد هیچ داره که کمترین نسبتی بین حرفهای بی ربط شما نداره و معلومه با سخت افزار به کلی بیگانه اید
    اون مدل لپتاپ های مورد بحث شما هم اولترابوکهایی هستند که بعلت کم کاربرد بودن اقبال چندانی در بازار بهشون نیست

  • noisymind
    noisymind | ۱۷ مرداد ۱۴۰۱

    اتفاقا برعکس نظر شما، چون کلا گوشی هنگام حرکت و ورزش و ... .استفاده میشه، حذف جک هدفون و استفاده از هدفون بیسیم خیلی توجیه پذیرتر از لپ تاپ هست که همیشه مجبورید یه گوشه بشینید و احتمال زیاد هم کابل شارژ هم بهش وصل هست! و حالا یک کابل هدفون هم وصل باشه جای دوری نمیره

مطالب پیشنهادی