ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فورد اکسپلورر
خودرو

27 اینچ نمایشگر در داشبورد؛ نگاهی به فورد اکسپلورر ویژه بازار چین

استفاده از صفحات نمایشگر سایز بزرگ در فضای داخلی خودرو به یک مد بسیار فراگیر و نه چندان ایمن تبدیل شده است.

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۱۷ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۵:۰۰

فورد اکسپلورر ۲۰۲۳ مخصوص بازار چین را حاصل ترکیب مهارت آمریکایی با مهارت چینی توصیف می‌کند. این شاسی بلند اندازه متوسط به عنوان یک مدل کاملاً جدید معرفی شده است، اما در واقع حاصل به‌روزرسانی سنگین نسل کنونی این مدل است. جلوپنجره به طور قابل‌توجهی عریض‌تر شده‌ است و از مقدار زیادی کروم استفاده می‌کند، در حالی که چراغ‌های LED مجدداً طراحی‌شده آن را احاطه کرده‌اند.

فورد اکسپلورر

چرخ‌های آلیاژی ۲۱ اینچی با طراحی توربینی و چراغ‌های عقب عریض‌تر شبیه اکویتور مخصوص بازار چین دیگر تغییرات ظاهری این مدل هستند. به جای لوگوی فورد در عقب عبارت برجسته اکسپلورر نوشته شده است، و حالا نماد بیضی آبی کمی پایین‌تر و بین چراغ‌های عقب قرار گرفته ‌است. یک نوار کرومی عریض‌تر نسبت به مدل قبلی دو چراغ عقب را به یکدیگر متصل می‌کند.

نمایشگر عظیم فورد اکسپلورر چینی

مهم‌ترین تغییر در کابین صورت گرفته است، جایی که یک نمایشگر لمسی ۲۷ اینچی روی داشبورد قرار دارد. این نمایشگر را در فورد اووس مخصوص بازار چین هم دیده بودیم. این نمایشگر بزرگ بیشتر دکمه‌های مرسوم را در خود جای داده است. دریچه‌های هوای مرکزی پایین‌تر رفته‌اند تا جا برای این نمایشگر بزرگ روی داشبورد فراهم شود.

آیا این تغییرات در نسخه آمریکای شمالی اعمال خواهند شد؟ سایت فورد آتوریتی ادعا می‌کند که این تغییرات فقط مخصوص اکسپلورر بازار چین هستند و ظاهر مدل آمریکایی ۲۰۲۳ تغییر چندانی نخواهد کرد. ثبت ‍سفارش این شاسی بلند در بازار داخلی از ۱۱ اوت و تولید آن از ۷ نوامبر آغاز خواهد شد.

فورد اکسپلورر

فورد همچنان قصد عرضه اکسپلورر تمام برقی را دارد، اما تاریخ عرضه آن به دسامبر ۲۰۲۴ موکول شده است. لینکلن اوییتور برقی هم شرایط مشابهی دارد و هر دو مدل روی یک پلتفرم برقی اختصاصی تولید خواهند شد. هنوز مشخص نیست که این دو شاسی بلند برقی در کجا مونتاژ خواهند شد، اما بعید به نظر می‌رسد که کارخانه مونتاژ آن‌ها در شیکاگو یا کواتیتلان باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی