ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

جنگ جهانی دوم
علمی

کشف بمب 450 کیلوگرمی مربوط به جنگ جهانی دوم در پی خشکسالی ایتالیا [تماشا کنید]

این بمب 450 کیلوگرمی توسط ماهیگیران و در رودخانه خشک شده پو کشف شده و کارشناسان نظامی با موفقیت آن را خنثی کرده‌اند.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۷ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۱:۰۰

موج گرمایی که تابستان امسال اروپا را فرا گرفته، باعث خشکسالی رودخانه پو در در شمال ایتالیا شده است. همین امر همچنین به کارشناسان نظامی کمک کرده تا یک بمب 450 کیلوگرمی را در این رودخانه کشف کنند که از زمان جنگ جهانی دوم در آن غوطه ور شده بود.

کارشناسان نظامی، موفق شده‌اند تا این بمب 450 کیلوگرمی که در نزدیکی روستای «بورگو ویرجیلیو» (Borgo Virgilio)، ناحیه لمباردی ایتالیا (شمال) کشف شده را خنثی کنند. با این حال، خنثی کردن آن ظاهرا چندان ساده نبوده است.

خنثی کردن بمب جنگ جهانی دوم

مهندسان خنثی سازی بمب توضیح می‌دهند که این بمب مربوط به دوران جنگ جهانی دوم توسط ایالات متحده ساخته شده بوده و به گفته ارتش حاوی 240 کیلوگرم مواد منفجره بوده است. سپس آن‌ها، با اسکورت پلیس، بمب را به معدنی در منطقه‌ای به نام «مدوله» بردند تا در آنجا منفجرش کنند.

علاوه بر این، طبق گفته ارتش ایتالیا، حدود 3000 نفری که در اطراف این منطقه زندگی می‌کردند برای عملیات خنثی‌سازی بمب موقتا جابجا شدند و حتی سایر راه‌های ارتباطی از جمله حریم هوایی آن نیز بسته شده است.

جنگ جهانی دوم

فرانچسکو آپورتی، شهردار بورگو ویرجیلیو توضیح می‌دهد که اگر مردم از رفتن خودداری می‌کردند، عملیات نظامی آن‌ها متوقف می‌شد و گفت: «در ابتدا برخی اهالی گفته بودند که جابجا نمی‌شوند، اما در چند روز گذشته فکر می‌کنیم همه را متقاعد کرده‌ایم.»

ایتالیا ماه گذشته برای مناطق اطراف رودخانه پو که طولانی‌ترین رودخانه ایتالیا است، وضعیت اضطراری اعلام کرد. این رودخانه تقریبا یک سوم تولیدات کشاورزی این کشور را تشکیل می‌دهد و اکنون، بدترین خشکسالی خود را در 70 سال گذشته تجربه می‌کند. به گفته یکی از سرهنگان ایتالیایی، این بمب توسط ماهیگیران در ساحل رودخانه پو به دلیل کاهش سطح آب ناشی از خشکسالی کشف شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • ARRIIA
    ARRIIA | ۱۷ مرداد ۱۴۰۱

    این رایط کرابری جدید جوریه که آدم فکر میکنه که صفحات انگار به صورت کامل لود نشدن
    همچین حسی القا میکنه

مطالب پیشنهادی