ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

تویوتا و سبک جدید مشتری‌مداری؛ ابطال وارانتی به بهانه انتشار عکس دریفت زدن!

تویوتا تنها به دلیل انتشار یک عکس از حضور در رقابت دریفت، وارانتی یک دستگاه GR 86 را باطل کرده است.

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۷ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۲:۰۰

شرکت تویوتا همیشه به مشتری مداری و احترام به مالکان محصولات خود معروف بوده است. اما اخیرا اتفاقی برای مالک یک دستگاه GR 86 مدل ۲۰۲۲ افتاده که در صورت صحت تمامی جزئیات آن، پیشینه و اعتبار تویوتا زیر سوال می‌رود. این فرد که بلیک آلوارادو نام دارد، ادعا می‌کند کمپانی ژاپنی با سوء استفاده از عکس‌هایی که وی در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده، قید وارانتی خودرو را زده است.

به گفته بلیک آلوارادو، GR 86 متعلق به او پس از ۱۳,۷۷۰ مایل یا تقریباً ۲۲ هزار کیلومتر کارکرد و دوباره تعویض روغن دچار نقص اساسی در موتور شده است. آقای آلوارادو می‌گوید پس از باز شدن موتور خرده‌های نقره‌ای رنگی در صافی روغن دیده شده است. او تاکید دارد چنین مشکلی شایع بوده و حداقل ۵ مورد مشابه به آن قبلا گزارش شده است.

نکته عجیب اینکه آقای آلوارادو پس از مراجعه به نمایندگی تویوتا با اتفاقی غیر منتظره روبرو می شود. در این نمایندگی بدون اینکه تکنسین به بررسی موتور و علل از کار افتادن آن بپردازد، به آقای آلوارادو اعلام می‌شود خودروی او از وارانتی خارج شده و مجاز به دریافت سرویس نیست.

این مشتری تویوتا مدعی است در نمایندگی یکی از کارمندان، صفحه او را در شبکه های اجتماعی پیدا کرده و در نهایت با استناد به چند عکس و فیلم موجود، وارانتی GR 86 را باطل تشخیص داده‌اند!

عکس ها و فیلم هایی که مورد استناد تویوتا قرار گرفته، به یک همایش تیونینگ مربوط می شود. در آن همایش آقای آلوارادو به انجام حرکت دریفت پرداخته و تصاویر آن را در شبکه های اجتماعی منتشر کرده است! او افزوده نمایندگی تویوتا حتی ویدیویی از رانندگی‌اش با یک GR 86 دیگر را به وی نشان داده است!

تویوتا
بلیک تاکید دارد تنها همان یک بار را با خودروی خود دریفت انجام داده است.

در هر حال نمایندگی تویوتا با استناد به تصاویر و ویدیوهای موجود در صفحه آقای آلوارادو، خودروی او را مشمول دریافت خدمات وارانتی تشخیص نداده است. این نمایندگی گفته در ازای دریافت حدود ۱۱ هزار دلار موتور خودرو را تعمیر می کند. تلاش‌های آقای آلوارادو برای مذاکره با مدیر بخش خدمات این نمایندگی بی ثمر باقی می ماند. در نهایت او با مراجعه به یک کارگاه اختصاصی شرکت سوبارو و پرداخت ۷ هزار دلار یک موتور کم کارکرد را برای خودروی خود خریداری می کند.

تویوتا

اما نکته تامل برانگیز اینکه تویوتا در تبلیغات GR 86 را خودروی تست شده در پیست معرفی می کند و حتی به مشتریان بالقوه اجازه می دهد آن را در پیست مورد آزمایش قرار دهند.

یکی از سخنگوهای تویوتا در پاسخ به نشریه موتورترند با دفاع از حقوق مشتریان تاکید کرده وارانتی استثناهایی دارد و هرگونه استفاده نادرست، شرایط نگهداری نامناسب و یا اعمال تغییرات آن را باطل می‌کند. این سخنگو افزوده با دقت پرونده آقای بلیک آلوارادو بررسی خواهد شد.

تویوتا

ناگفته نماند آقای آلوارادو که از شبکه‌های اجتماعی زخم خورده، به سایر علاقه مندان و مشتریان توصیه کرده از انتشار تصاویر و ویدیوهای مربوط به خودروهای دارای وارانتی در پلتفرم‌های عمومی خودداری کنند!

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • amirahmadi2006
    amirahmadi2006 | ۱۸ مرداد ۱۴۰۱

    😂

مطالب پیشنهادی