ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

سازمان تعزیرات؛ رسیدگی به عدم تحویل خودروها به عهده ما نیست!

تاخیر در تحویل به موقع خودرو بیشترین فراوانی را در بین شکایات مشتریان از خودروسازان دارد اما مرجع قانونی رسیدگی به این مشکل مشخص نیست.

غزاله زاهدی
نوشته شده توسط غزاله زاهدی | ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ | ۲۱:۱۵

تاخیر در تحویل به موقع خودرو بیشترین فراوانی را در بین شکایات مشتریان از خودروسازان داشته و عمده‌ترین دلیل نارضایتی آن‌ها عنوان شده است. این نارضایتی حتی با وجود افزایش میزان تولید خودروسازان نیز همچنان ادامه یافته است و در واقع نشان از آن دارد که میزان تولید خودروسازان نمی‌تواند پاسخگوی تعهدات معوق آن‌ها باشد. شرایط فعلی بازار خودرو خود نیز گواه آن است که خودروسازان در عرضه محصولات خود به بازار با چالش مواجه هستند، اما در کمال تعجب، سازمان تعزیرات حکومتی می‌گوید، در این پرونده‌ها، وعده تحویل خودرو علیرغم پرداخت کامل پول توسط مشتری (شاکی) محقق نشده است.

محمد علی اسفنانی سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی با بیان اینکه پرونده‌هایی که در خصوص فروش کالای تقلبی در زمینه خودرو تشیکل می‌شود قابل توجه است، خاطرنشان کرد: «کالاهای تقلبی هم شامل لوازم یدکی خودرو می‌شود و هم شامل مواردی مانند این که خودرویی در یک تصادف بدنه آن آسیب دیده و بعد از تعمیر به عنوان یک خودروی صفر کیلومتر به فروش رسیده است. ما در این نوع پرونده‌ها از نظرات کارشناسان استفاده می‌کنیم.»

وی در‌ مورد تخلفات گفت: «تخلفات در زمینه خودرو متعدد است یکی از این تخلفات، تخلف در زمینه عدم تحویل به موقع خودرو از سوی شرکت‌ها بود که این کار دیگر در حوزه اختیارات سازمان تعزیرات نیست.  اما به سایر تخلفات در حوزه خودرو مانند گران‌ فروشی، فروش کالای تقلبی و ... سازمان تعزیرات کماکان رسیدگی می‌کند.»

شکایت مردمی از عدم تحویل خودرو و گران‌ فروشی و همین‌طور عرضه محصولات تقلبی، بخش اعظمی از پرونده‌های تخلفات خودرویی را به خود اختصاص می دهد و تقریبا تمامی خودروسازان بخش خصوصی و دولتی با چنین پرونده هایی مواجه هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی