ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گوگل
تکنولوژی

گوگل بار دیگر از Sonos به دلیل استفاده بدون مجوز از پتنت‌هایش شکایت کرد

گوگل چندین شکایت از سونوس ثبت کرده و ادعا می‌کند آن‌ها تعدادی از پتنت‌هایشان در مورد بلندگوهای هوشمند و فناوری کنترل صدا را کپی کرده‌اند.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ | ۰۸:۳۰

اواخر سال گذشته گفته شده بود که سنس (Sonos)، شرکت تولیدکننده اسپیکرهای هوشمند در یک نبرد حقوقی با گوگل بر سر نقض پتنت‌ها، پیروز شده و غول موتور جستجو تغییراتی را برای اسپیکرهای خود اعمال خواهد کرد. حالا گوگل چندین شکایت از این شرکت ثبت کرده و ادعا می‌کند آن‌ها نیز تعدادی از پتنت‌هایشان در مورد بلندگوهای هوشمند و فناوری کنترل صدا را بدون مجوز استفاده کرده‌اند.

گوگل در شکایت‌های جدید خود ادعا کرده که هفت پتنت آن بدون مجوز استفاده شده‌اند. به عنوان مثال، یکی از شکایت‌ها بر فناوری تشخیص کلمه کلیدی و شارژ بی‌سیم متمرکز است و دیگری حول محور این موضوع است که چگونه گروهی از بلندگوهای تعیین می‌کنند که کدام یک باید به عنوان یک ورودی صوتی عمل کند.

گوگل

خوزه کاستاندا، سخنگوی گوگل، توضیح می‌دهد که این شکایت‌ها برای «دفاع از فناوری ما و به چالش کشیدن نقض آشکار و مداوم سنس از پتنت‌های ما» تشکیل شده است. او در ادامه گفت که Sonos «یک کمپین تهاجمی و گمراه‌کننده را علیه محصولات ما شروع کرده است که به قیمت از دست دادن مشتریان مشترک ما تمام خواهد شد.»

کاستاندا همچنین گفت که گوگل قصد دارد در روزهای آینده شکایت‌های مشابهی را برای کمیسیون تجارت بین‌المللی ایالات متحده تنظیم کند که در آن‌ها به دنبال ممنوعیت واردات محصولاتی است که بدون مجوز از پتنت‌های گو‌گل استفاده کرده‌اند.

آغاز تنش بین دو شرکت گوگل و سنس

درگیری حقوقی بین گوگل و سنس از سال 2020 آغاز شد و در آن زمان Sonos ابتدا از گو‌گل به دلیل استفاده از فناوری بلندگوهای چند اتاقه شکایت کرد. این دو شرکت سال‌ها قبل از این شکایت، برای کارکرد سرویس‌های Google روی بلندگوهای Sonos با یکدیگر همکاری کرده بودند و سنس ادعا کرد که گوگل برای ساخت Google Home فناوری بلندگوهای آن‌ها را دزدیده است!

گوگل

سپس هر دو شرکت شکایت‌های جدیدی علیه یکدیگر تنظیم کردند و در نهایت، کمیسیون تجارت بین‌المللی ایالات متحده به نفع Sonos رای داد و اعلام کرد که گوگل بدون مجوز از پتنت‌های Sonos استفاده کرده است.

طبق این حکم، گوگل باید برخی ویژگی‌ها از جمله قابلیت تنظیم صدای گروهی را از بلندگوهای خود حذف کند. به نظر می‌رسد که شکایت‌های امروز گو‌گل به‌نوعی برای مقابله با این حکم تنظیم شده باشند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی