ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اینتل از کارت‌های گرافیک ورک‌استیشن Arc Pro رونمایی کرد

کارت‌های گرافیک Arc Pro برای دسکتاپ‌ها و لپ‌تاپ‌های قدرتمند طراحی شده‌اند.

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۰:۳۰

اینتل که سابقه کمی در دنیای کارت‌های گرافیک مستقل دارد، حالا از جدیدترین دستاوردهایش برای ورک‌استیشن‌ها رونمایی کرده. کارت‌های گرافیک Arc Pro اینتل برای دسکتاپ‌ها و لپ‌تاپ‌های قدرتمند طراحی شده‌اند.

کارت‌های گرافیک اینتل Arc Pro A40 و A50 برای کاربران ورک‌استیشن‌ها از راه می‌رسند و مدل A30M هم مخصوص لپ‌تاپ‌های قدرتمند است. تمام این GPUها از رهگیری پرتوی سخت افزاری و همچنین شتاب‌دهنده سخت افزاری AV1 بهره می‌برند و برای وظایف مربوط به هوش مصنوعی و همچنین برنامه‌هایی مانند ادوبی پریمیر پرو عملکرد بالایی دارند.

مشخصات فنی کارت‌های گرافیک اینتل Arc Pro

مدل Arc Pro A40 در فرم فکتور کوچک تک اسلات با حداکثر قدرت گرافیکی 3.5 ترافلاپس، 8 هسته رهگیری پرتو و 6 گیگابایت حافظه اختصاصی GDDR6 به فروش می‌رسد. اینتل این GPU را برای ورک استیشن‌های باریک و کامپیوترهای کوچک طراحی کرده است.

مدل بعدی یعنی A50 از فرم فکتور دو اسلات، قدرت 4.8 ترافلاپس، 8 هسته رهگیری پرتو و 6 گیگابایت حافظه اختصاصی GDDR6 بهره می‌برد. از آنجایی که با طراحی دو اسلات روبه‌رو هستیم، این محصول احتمالا بیشتر مناسب ورک‌استیشن‌های سنتی خواهد بود.

این دو GPU از خانواده Arc Pro اینتل از چهار پورت مینی دیسپلی‌پورت با پیکربندی‌های متنوع مانیتور بهره می‌برند. به گفته اینتل، می‌توان به این کارت‌های گرافیک دو مانیتور 8K با رفرش ریت 60 هرتز، یک مانیتور 5K با رفرش ریت 240 هرتز، دو مانیتور 5K با رفرش ریت 120 هرتز یا چهار مانیتور 60 هرتزی 4K متصل کرد.

اگرچه با این کارت‌های گرافیک می‌توان بازی کرد، اما برای این کار طراحی نشده‌اند و اینتل آن‌ها را برای برنامه‌های حرفه‌ای مانند بلندر و پریمیر پرو بهینه‌سازی کرده است.

کارت گرافیک سوم اینتل، A30M نام دارد که قدرت گرافیکی 3.5 ترافلاپس، 8 هسته رهگیری پرتو و 4 گیگابایت حافظه اختصاصی GDDR6 را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. حداکثر توان این کارت گرافیک در فاصله 35 تا 50 وات قرار دارد و پیکربندی نمایشگر آن به سازندگان لپ‌تاپ وابسته است.

کارت‌های گرافیک اینتل Arc Pro اینتل در ادامه سال جاری میلادی برای دسکتاپ‌ها و لپ‌تاپ‌ها عرضه می‌شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی