ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

پلیس راهور: مشکل ایربگ خودروهای داخلی ادامه دارد

مشکلات ایربگ خودروهای داخلی از زمستان گذشته هویدا شد اما همچنان راه حلی برای این مساله خطرآفرین ارائه نشده است.

سپهر زنگنه
نوشته شده توسط سپهر زنگنه | ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۹:۴۵

علیرغم گذشت قریب به شش ماه از حادثه تاسف بار رانندگی که منجر به کشته شدن شماری از هموطنان در اثر باز نشدن ایربگ خودروهای داخلی شد، پلیس راهنمایی و رانندگی همچنان از عدم رفع نقص ایربگ خودروهای داخلی سخن می گوید. ظاهرا متاسفانه علیرغم تمام پیگیری های رسانه ای، هنوز فریاد رسی برای ضعف های کیفی متعدد محصولات دو خودروساز بزرگ کشور پیدا نشده است.

ضعف در کیفیت خودروهای داخلی انتقاد همیشگی به صنعت خودروسازی کشور است. در کنار انتقادات به کیفیت محصولات خودروسازان بخش دولتی، کیفیت خودروهای بخش خصوصی نیز مورد انتقاد مردم قرار گرفته است.‌ در طول سالیان و دهه‌های اخیر، خودرو برای خانوار‌های ایرانی به یک کالا و محصول اساسی تبدیل شده و دیگر به مانند گذشته، عدم برخورداری از آن، مساله‌ای ساده به شمار نمی‌رود.
حدود ۷۰ درصد کیفیت خودرو مربوط به کیفیت قطعه می‌شود و ۳۰ درصد مربوط به مونتاژ و خودروسازی است. اینکه کیفیت قطعه پایین باشد به روابط بین خودروسازان و قطعه سازان برمی گردد چرا که این روابط به خوبی تنظیم نشده است و پول قطعه‌ساز در زمان مناسب داده نمی‌شود و با تأخیر داده می‌شود و گاهی مبالغ و قیمت‌ها به درستی تعیین نمی‌شود و قطعه ‌ساز کیفیت را پایین می‌آورد. خودروساز که در موضوع نقدینگی دچار مشکل است و در واردات هم مشکل دارد از قطعه مطلوب را تا حدی می‌پذیرد و از آن در خودروسازی استفاده می‌کند.

سردار حسینی، جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی در مورد کیفیت خودروهای داخلی اعلام کرد: «کیفیت خودرو‌های تولید داخل هیچ تفاوتی با گذشته نکرده و از نظر پلیس کماکان مشکل کیفیت وجود دارد. موضع ما همان است که در قبل اعلام کردیم و خودروی تولید داخل همچنان دارای مشکلات ایمنی است و نیاز به ارتقاء دارد و هیچ اتفاق خاصی در این حوزه رخ نداده است.»
حسینی در ادامه گفت: «اگر وزارت صنعت ادعا کرده در حال افزایش کیفیت است این‌ها داستان و ادعایی بیش نیست و هیچ اتفاقی نیفتاده است. رانت و مافیا همچنان با قوت کار خود را پیش می‌برد و به کسی پاسخ‌گو نیست و همچنان شاهد مشکلات کیسه هوا در خودرو‌ها هستیم.»

 کیفیت پایین خودروهای داخلی و وضعیت نامساعد راه های مواصلاتی از عوامل موثر در بالا بودن امار جان باختگان در تصادفات جاده ای است. متاسفانه ماشین‌های تولید داخل نیز از کیفیت و استاندارد لازم برخوردار نبوده و بارها از تریبون ها مختلف به این موضوع اشاره شده است. بحث بعدی وضعیت جاده های مواصلاتی است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی