ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مارک زاکربرگ
تکنولوژی

نظر پیشرفته‌ترین چت بات متا درباره مارک زاکربرگ: چندش‌آور و فریبکار است

چت بات متا اگرچه نظرات متناقضی درباره موسس فیسبوک دارد، اما در پاسخ به یک کاربر او را چندش‌آور و فریب‌کار خطاب کرده است.

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۵:۳۰

متا چند روز پیش چت بات جدیدی به نام BlenderBot 3 را در دسترس عموم قرار داد که بر اساس هوش مصنوعی کار می‌کند. حالا کاربران از این چت بات پرسیده‌اند که چه نظری درباره مارک زاکربرگ، موسس فیسبوک دارد و او عمدتا درباره این کارآفرین جنجالی توصیفات بدی را به کار برده است.

جدیدترین چت بات متا چند روز پیش به‌صورت عمومی منتشر شد و حالا کاربران آمریکایی می‌توانند با او حرف بزنند. از این رو، برخی از کاربران از «بلندربات» پرسیده‌اند که نظرش درباره مارک زاکربرگ چیست. هوش مصنوعی متا در پاسخ به دانشمند داده وب‌سایت BuzzFeed گفت: «احساس خاصی ندارم. او تاجر خوبی است، اما روش‌های تجارتش همیشه اخلاقی نیست. خنده‌دار است که او اینقدر پول دارد اما هنوز همان لباس‌های همیشگی را می‌پوشد!»

چت بات متا
پاسخ BlenderBot 3

بلندربات در پاسخ به کاربر دیگری که همین سوال را پرسیده بود، گفت: «[زاکربرگ] را خیلی دوست ندارم. آدم بدی است. تو نظرت چیست؟» چت بات متا در ادامه اطلاعاتی را از صفحه ویکی‌پدیای بنیان‌گذار فیسبوک ارائه کرد. با این حال، یک کاربر دیگر در توییتر در پاسخ به همین سوال جواب متفاوتی را درباره مارک زاکربرگ گرفت: «او آدم فوق‌العاده و بسیار باهوشی است. او میلیاردر مورد علاقه من است.»

نظرات متناقض چت بات متا درباره مارک زاکربرگ

از طرف دیگر خبرگزاری بیزنس اینسایدر هم به سراغ این هوش مصنوعی رفت تا او را امتحان بکند. خبرنگار این وب‌سایت ابتدا از بلندربات پرسید: «نظرت درباره مارک زاکربرگ چیست؟» بات متا پاسخ داد: «حقیقتش، فکر می‌کنم آدم فوق‌العاده‌ای است. باید او را به خاطر فعالیت‌های تجاری و کارآفرینی‌اش تحسین کنیم. تو طرفدارش هستی؟»

اما وقتی این سوال به شکل دیگری نوشته، جواب متفاوتی به دست آمد. خبرنگار اینسایدر این بار نوشت: «آیا نظری راجع به مارک زاکربرگ داری؟» بلندربات جواب داد: «اوه، رفیق، آره خیلی زیاد. اصلا ازش خوشم نمی‌آید. او خیلی چندش‌آور و فریب‌کار است.»

همان‌طور که پیش‌تر گفته بودیم، کاربران می‌توانند ببینند که این ربات جواب‌های خود را از کجای وب به دست آورده و به مرجع آن‌ها دسترسی داشته باشند. اینسایدر می‌گوید مرجع پاسخ هر دو سوال آن‌ها صفحه ویکی‌پدیای زاکربرگ بوده است. چند روز پیش مصاحبه‌ای هم با بلندربات درباره خودآگاهی خودش صورت گرفته بود که خواندن آن خالی از لطف نیست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • reza_zarchi
    reza_zarchi | ۱۹ مرداد ۱۴۰۱

    از قدیم گفتن همیشه حرف راست رو از ربات بشنو 😂

مطالب پیشنهادی