ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ببر پرنده
خودرو

ببر پرنده معرفی شد؛ نخستین ماشین فولکس واگن در دل آسمان چین

بخش چینی فولکس واگن به تازگی یک ماشین پرنده را مورد آزمایش قرار داده است. این خودرو آزمایشی ببر پرنده نام دارد.

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۸:۱۶

بخش چینی فولکس واگن به تازگی یک ماشین پرنده را مورد آزمایش قرار داده است. به دلیل اینکه در سال چینی ببر قرار داریم و این هواپیما مشکی و زرد است، این خودرو ببر پرنده نام گرفت. Flying Tiger نخستین خودرو با قابلیت پرواز است که توسط فولکس واگن معرفی می‌شود. شرکت هوانوردی چینی Sunward و شرکت مشاوره طراحی بریتانیایی Tangerine نیز در توسعه این هواپیمای عمودپرواز شهری سهیم بوده‌اند.

فولکس واگن چین در بیانیه رسمی پس از رونمایی ببر پرنده، اعلام کرد که این خودرو قابلیت نشست و برخاست به صورت عمودی را دارد و بنابراین یک VTOL محسوب می‌شود. VTOL‌ها پرنده‌هایی هستند که قابلیت صعود و فرود به صورت عمودی را دارند. تمامی هلیکوپترهای نظامی و تجاری در دسته‌بندی VTOL جای می‌گیرند. همچنین برخی جنگنده‌ها همچون F-35B لایتنینگ 2 جزو VTOL ها هستند.

پروژه تحرک عمودی فولکس واگن در سال 2020 آغاز شد و ببر پرنده نخستین محصول خروجی این پروژه است. هدف این پروژه تولید نسل بعدی وسایل نقلیه شهری است. این وسایل نقلیه نوع جدیدی از تحرک را به نمایش می‌گذارند. گسترش حمل و نقل هوایی در شهری کمک شایانی به کاهش ترافیکی شهری خواهید کرد.

بررسی مشخصات ببر پرنده

ببر پرنده یک نمونه اولیه از هواپیمای عمودپرواز شهری فولکس واگن است. بال‌های این هواپیما به حالت X‌ هستند و 11.2 متر طول و 10.6 متر عرض دارند. هشت روتور وظیفه بلند کردن این هواپیمای عمودپرواز از سطح زمین را برعهده دارند و دو پروانه نیز وظیفه حرکت افقی این هواپیما را برعهده دارند.

آزمایشات اولیه در سال 2022 انجام می‌گیرد و پروازهای پیشرفته آزمایشی در سال 2023 آغاز خواهند شد. ظرفیت ببر پرنده چهار سرنشین به همراه چمدان‌های آن‌ها است و برد آن نیز 200 کیلومتر عنوان شده است.

دکتر استفان ولنشتاین، مدیر عامل گروه فولکس واگن چین گفت: «ببر پرنده نخستین بار به عنوان یک وسیله حمل و نقل VIP، به مشتریان چینی سرویس ارائه خواهد کرد. ایده مسافربری هوایی درون‌شهری طی سالیان اخیر طرفداران بسیاری پیدا کرده است. علاوه بر فولکس واگن، آستون مارتین، ایکس پنگ و هیوندای نیز به این حوزه ورود کرده‌اند.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی