ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویدیو

معرفی لپ تاپ گیمینگ ام‌اس‌آی وکتور GP76؛ نهایت قدرت

ام اس آی وکتور GP76 یکی از قوی ترین لپ تاپ های گیمینگ بازار است که البته قیمت بالایی هم دارد.

نوشته شده ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۶:۳۷
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۶:۳۷
معرفی لپ تاپ گیمینگ ام اس آی وکتور gp76

لپ‌تاپ گیمینگ ام اس آی وکتور P76، قوی‌ترین لپ‌تاپی است که تا به امروز در دفتر دیجیاتو به دستمان رسیده است و البته قیمت بالایی نیز دارد. این لپ‌تاپ با سخت‌افزار جدید و قوی شامل پردازنده Core i7 نسل دوازدهم اینتل، پردازشگر گرافیکی RTX 3070 Ti و نمایشگر سریع ٣۶۰ هرتزی یکی از قوی‌ترین محصولاتی است که هم اکنون در بازار ایران به‌چشم می‌خورد. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید تا نگاه دقیق‌تری به لپ تاپ گیمینگ MSI Vector GP76 داشته باشیم.

خانواده لپ تاپ های گیمینگ ام اس آی تنوع زیادی دارند. سری وکتور یا GP در سبد محصولات این شرکت در رده میانی قرار می‌گیرد، یعنی بالاتر از سری‌های GL و GF و پایین‌تر از سری‌های GT و GS و GE. با این حال اگر فقط مشخصات سخت‌افزاری را در نظر بگیریم، وکتور GP76 یک محصول کاملا بالارده محسوب می‌شود. این لپ‌تاپ هم‌اکنون حدود ۷۷ میلیون تومان قیمت دارد و با گارانتی ۲۴ ماهه شرکت ماتریس به‌عنوان نماینده انحصاری لپ‌تاپ‌های ام‌اس‌آی در ایران به‌فروش می‌رسد.

معرفی لپ تاپ گیمینگ ام اس آی وکتور GP76

فهرست مشخصات لپ تاپ گیمینگ MSI Vector GP76

  • نمایشگر ١٧.٣ اینچی IPS با رزولوشن فول اچ‌دی و نرخ رفرش ۳۶۰ هرتزی
  • پردازنده نسل دوازدهم اینتل Core i7-12700H
  • پردازشگر گرافیکی RTX 3070 Ti
  • ١۶ گیگابایت حافظه رم DDR4
  • ١ ترابایت حافظه داخلی از نوع PCIe SSD نسل چهارم
  • باتری ۶۵ وات ساعتی
  • آداپتور ٢۸۰ واتی
  • وزن ٢.٩ کیلوگرم
  • گارانتی ۲۴ ماهه ماتریس
  • قیمت حدود ۷۷ میلیون تومان

طراحی و کیفیت ساخت

معرفی لپ تاپ گیمینگ ام اس آی وکتور gp76

لپ‌تاپ MSI Vector GP76 طراحی عجیبی ندارد و همان ظاهر مرسوم لپ‌تاپ‌های گیمینگ را در این لپ‌تاپ نیز می‌بینیم. وکتور GP76 فقط در رنگ سیاه روانه بازار می‌شود. روی پنل پشتی این لپ‌تاپ گیمینگ، لوگوی MSI به رنگ خاکستری به چشم می‌خورد و خبری از نورپردازی RGB‌ روی بدنه نیست.

معرفی لپ تاپ گیمینگ ام اس آی وکتور gp76
معرفی لپ تاپ گیمینگ ام اس آی وکتور gp76
معرفی لپ تاپ گیمینگ ام اس آی وکتور gp76

کیبورد وکتور GP76 توسط کمپانی شناخته‌شده استیل‌سریز (Steel Series) ساخته شده است. این کیبورد فول سایز با بهره‌مندی از کلیدهای عددی و فاصله مناسب کلیدها از یکدیگر، تجربه بسیار خوبی را هنگام بازی یا استفاده عمومی در اختیار شما می‌گذارد. با قابلیت نورپردازی Per Key RGB نیز می‌توانید رنگ هر کلید را به‌شکل جداگانه تغییر داده یا افکت‌های متعددی را برای نورپردازی انتخاب کنید.

وزن لپ تاپ گیمینگ ام اس آی وکتور GP76 حدود ۲.۹ کیلوگرم است و حمل‌ونقل دائمی آن کار سختیست اما با توجه به نمایشگر ۱۷.۳ اینچی، می‌توان این وزن را پذیرفت. ام اس آی در بخش پشت نمایشگر و روی بدنه از آلومینیوم استفاده کرده و بقیه قسمت‌های لپ‌تاپ نیز از پلاستیک ساخته شده است. کیفیت ساخت و استحکام بدنه لپ‌تاپ را می‌توان بسیار خوب ارزیابی کرد.

درگاه‌های ارتباطی

معرفی لپ تاپ گیمینگ ام اس آی وکتور gp76
معرفی لپ تاپ گیمینگ ام اس آی وکتور gp76
معرفی لپ تاپ گیمینگ ام اس آی وکتور gp76

درگاه‌های ارتباطی لپ تاپ گیمینگ ام اس آی وکتور GP76 به سه دسته تقسیم شده‌اند:

  • لبه سمت چپ: پورت‌های USB-C 3.2 و USB-A 3.2 در کنار جک هدفون
  • پشت: درگاه مینی دیسپلی‌پورت، جک شبکه ٢.۵ گیگابیتی، درگاه HDMI و سوکت برق
  • سمت راست: دو عدد پورت USB-A 3.2

تنوع و تعداد پورت‌های موجود در Vector GP76 سبب می‌شود تا نیاز بسیاری از کاربران حرفه‌ای با این مجموعه درگاه‌ها برطرف شود، هرچند انتظار داشتیم که این لپ‌تاپ گیمینگ به فناوری تاندربولت نیز مجهز باشد. همچنین تولیدکنندگان محتوا همیشه جای خالی کارت‌خوان را در لپ‌تاپ‌های جدید احساس خواهند کرد.

نمایشگر

معرفی لپ تاپ گیمینگ ام اس آی وکتور gp76

لپ تاپ گیمینگ MSI Vector GP76 مجهز به نمایشگر بزرگ ١٧.٣ اینچی با پنل IPS LCD و رزولوشن ١۰٨۰ در ١۹٢۰ است. ویژگی مهمی که این لپ‌تاپ را از تمام رقبا متمایز می‌کند، نرخ رفرش ٣۶۰ هرتزی نمایشگر آن است. پشتیبانی از چنین نرخ رفرشی به منزله نمایش هرچه روان‌تر محتوا و بازی‌هاست. بنابراین شما هیچ محدودیتی را هنگام اجرای بازی‌ها احساس نخواهید کرد.

نمایشگر ام‌اس‌آی وکتور GP76 از نظر روشنایی، دقت رنگ یا کنتراست، در رده معمولی قرار می‌گیرد و شاید برای طراحی حرفه‌ای و کارهای گرافیکی مناسب نباشد. با این حال از نظر نرخ رفرش رقیبی ندارد و از نظر زمان پاسخدهی پیکسل‌ها نیز یکی از بهترین‌هاست. طبیعتا گیمرها بهترین تجربه را هنگام بازی خواهند داشت.

عملکرد سخت‌افزاری

معرفی لپ تاپ گیمینگ ام اس آی وکتور gp76

همان‌طور که گفتیم، سری وکتور MSI سال به سال در نسل‌های جدیدی روانه بازار شده و ترکیب موفق پردازنده اصلی اینتل در کنار پردازشگر گرافیکی انویدیا را حفظ کرده است. در وکتور GP76 نیز شاهد چنین اتفاقی هستیم. لپ تاپ گیمینگ MSI Vector GP76 در کانفیگ‌های مختلفی عرضه شده که بهترین آن‌ها مجهز به پردازنده Core i9 نسل دوازدهم اینتل است. مدلی که در دیجیاتو داریم، از پردازنده اینتل Core i7-12700H به همراه پردازشگر گرافیکی RTX 3070 Ti بهره می‌برد.

این ترکیب قدرتمند همان چیزی است که بسیاری از گیمرها آرزوی ان را دارند. نکته مهم‌تر این‌که MSI تمام توان کارت گرافیک RTX 3070 Ti را با داینامیک بوست در اختیار شما می‌گذارد. با در نظر گرفتن توان گرافیکی ۱۵۰ واتی، سنگین‌ترین بازی‌های روز و سنگین‌ترین نرم‌افزارهای طراحی سه‌بعدی به‌راحتی روی این لپ‌تاپ اجرا می‌شوند. جالب این‌که طبق نتایج بنچمارک گرافیکی، توان پردازش این دستگاه با رقبایی که به کارت گرافیک RTX 3080 یا RTX 3080 Ti مجهز شده‌اند نیز تفاوت چشمگیری ندارد.

انتظار می‌رود با این لپ‌تاپ بتوانید تمام بازی‌های سنگین روز را با نرخ فریم بالای ۱۰۰ اجرا کنید. همچنین با دستکاری تنظیمات گرافیکی در بازی‌های رقابتی مثل کانتر استرایک (CS:GO) و فورتنایت، نرخ فریم به‌راحتی به بالای ۲۰۰ خواهد رسید. به‌عنوان مثال من بازی فورتزا هورایزن ۵ را روی این لپ‌تاپ تست کردم. این بازی با تنظیمات گرافیکی اولترا و اکستریم به‌ترتیب با نرخ فریم ۱۰۵ و ۸۸ اجرا می‌شود. بازی فورتنایت نیز با تنظیمات گرافیکی متوسط به نرخ فریم ۱۸۰ الی ۲۰۰ می‌رسد.

ام‌اس‌آی در وکتور GP76 از یک ترابایت حافظه SSD پرسرعت از نوع PCIe نسل چهارم استفاده کرده که اگرچه از نظر سرعت در پایین‌ترین سطح نسل چهارم قرار می‌گیرد اما عملکرد خوبی را هنگام لود بازی‌ها و برنامه‌ها در اختیار شما می‌گذارد. ۱۶ گیگابایت حافظه رم DDR4 در این دستگاه نیز برای اجرای اکثر بازی‌ها کفایت می‌کند اما می‌توانید آن را تا ۶۴ گیگابایت ارتقاء دهید.

باتری و شارژ

معرفی لپ تاپ گیمینگ ام اس آی وکتور gp76

با وجود این‌که لپ‌تاپ MSI Vector GP76 محصولی بزرگ و سنگین با سخت‌افزار قوی و پرمصرف محسوب می‌شود اما به باتری ۶۵ واتی مجهز شده است. جالب این‌که لپ‌تاپ آلفا ۱۵ از ام اس آی با ابعاد کوچک‌تر و وزنی کمتر، باتری ۹۰ ساعتی دارد. با این حال شاید ظرفیت باتری برای اکثر کاربران اهمیت زیادی نداشته باشد چون کارآیی دستگاه بدون شارژر به‌مراتب کمتر از حالت اتصال به برق است. آداپتور دستگاه نیز با توان ۲۸۰ وات، می‌تواند حتی هنگام استفاده سنگین با سرعت مناسب لپ‌تاپ را شارژ کند.

جمع‌بندی

معرفی لپ تاپ گیمینگ ام اس آی وکتور gp76

لپ‌تاپ MSI Vector GP76 قدرتمندترین لپ‌تاپی است که تا به امروز در دیجیاتو معرفی کرده‌ایم. این دستگاه از هر نظر برای گیمرها و کاربران حرفه‌ای می‌تواند جذاب باشد و کم‌تر کاربری پیدا می‌شود که بخواهد از چنین ترکیب سخت‌افزاری بگذرد و باز هم هزینه‌ای بیشتر از این بپردازد. بنابراین حتی اگر جزو کاربری حرفه‌ای دارید، وکتور GP76 پاسخگوی نیازهایتان خواهد بود. این لپ‌تاپ را می‌توانید با قیمت حدود ٧٨ میلیون تومان و گارانتی ١٨ ماهه ماتریس تهیه کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • mehrdad_sajjadie
    mehrdad_sajjadie | ۲۱ مرداد ۱۴۰۱

    بنظر من استفاده نکردن از رم ddr5 خیلی زوره شما میای همچین قیمتی میدی بعد رم نسل قبل تحویلت میدن. الان با ۵۵ میلیون میری لپ تاپ g15 دل میخری رمش هم ddr5 هست لذتش رو میبری. یا اصلا با همین کانفیگ msi شما میتونی لپ تاپ های خیلی شاخ تر و قوی تر از برند های دل و لنوو و ایسوس پیدا کنی که کانفیگشون آینده نگرانه تر باشه

مطالب پیشنهادی