ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مواد معدنی
علمی

میلیاردرهای جهان از استارتاپ بررسی موادمعدنی مدفون در یخ‌ها حمایت می‌کنند

بیل گیتس، جف بزوس و دیگر میلیاردرهای جهان از استارتاپ مطالعه مواد معدنی مدفون در زیر یخ‌های گرینلند حمایت می‌کنند.

مرضیه فرجی
نوشته شده توسط مرضیه فرجی | ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۲:۳۰

«جف بزوس»، «بیل گیتس» و دیگر میلیاردرهای جهان از استارتاپ کشف مواد معدنی کمیاب مدفون شده در یخ‌های گرینلند حمایت می‌کنند.

این استارتاپ که «کوبولد متالز» یا «KoBold Metals» نام دارد، قصد دارد مواد معدنی گرینلند را استخراج کند تا از آن‌ها برای تامین انرژی خودروهای الکتریکی استفاده کند.

کوبولد متالز یک استارتاپ اکتشافی با استفاده از هوش مصنوعی است که به دنبال فلزات و مواد معدنی کمیاب و گرانبها در زیر یخ‌های درحال ذوب گرینلند می‌گردد. این منابع می‌تواند برای ساخت باتری خودروهای الکتریکی و تجدیدناپذیر مورد استفاده قرار گیرد.

حالا گروهی از میلیاردرهای مطرح جهان مانند جف بزوس و بیل گیتس از این شرکت حمایت می‌کنند و امیدوارند کوبولد متالز بتواند منابعی برای انرژی پاک مدفون شده در یخ‌های گرینلند پیدا کند.

یخ‌های گرینلند به دلیل تغییرات آب و هوایی درحال ذوب شدن هستند و احتمال داده می‌شود حاوی مواد معدنی گرانبهایی باشند که تا پیش از این توجه چندانی به آن‌ها نشده بود. دانشمندان باور دارند بخش‌های غربی گرینلند منابع غنی‌تری از این مواد معدنی را دربرداشته باشند.

مواد معدنی

سخنگوی کوبولد متالز گفت: « ما به دنبال کشفی هستیم که یکی از بزرگترین و مهم‌ترین ذخایر نیکل و کبالت در جهان باشد و به‌طور بالقوه برای تامین انرژی 100 میلیون خودروی الکتریکی مورد استفاده قرار گیرد.»

درحال حاضر، تیمی متشکل از 30 نفر از جمله زمین‌شناسان و ژئوفیزیکدانان درحال کاوش در جزیره «Disko» و شبه جزیره «Nuussuaq» هستند، جایی که گمان می‌شود مملو از مواد معدنی و فلزات باتری‌ها و وسایل نقلیه الکتریکی در تپه‌ها و دره‌ها است.

این تیم تحقیقاتی حالا در مرحله نمونه‌برداری از خاک و استفاده از پهپادها و هلیکوپترها برای شناسایی لایه‌های زیر سطح یخ است و قصد دارد فعالیت خود را به صورت رسمی از تابستان سال آینده آغاز کند.

سخنگوی کوبولد متالز در پایان گفت: «یافتن مواد معدنی در زیر یخ کار بسیار دشواری است. اما همکاری با این مجموعه گسترده از سرمایه‌گذاران در کلاس جهانی، تلاش‌های ما برای یافتن مواد ارزشمند را تسریع خواهد کرد.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی