ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آیپد
علمی

مسافر جدید ماموریت آرتمیس: یک دستگاه آیپد اپل نیز به ماه می‌رود

ناسا با هدف آزمایش عملکرد دستیار صوتی الکسا آمازون در فضا، یک دستگاه آیپد اپل را به ماه می‌فرستد.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ | ۰۹:۳۰

ناسا با هدف آزمایش عملکرد دستیار صوتی الکسا آمازون در فضا، یک دستگاه آیپد اپل را در ماموریت آرتمیس 1 در تاریخ 7 شهریورماه به ماه می‌فرستد.

ناسا در آستانه پرتاب سیستم موشکی فوق سنگین جدید خود با نام «سامانه پرتاب فضایی» (SLS) است که طی آن در ماموریتی به نام Artemis 1 یک فضاپیمای بدون خدمه با نام Orion به فضا پرتاب می‌شود. هرچند هدف اصلی این ماموریت بررسی قابلیت موشک و فضاپیمای جدید برای ارسال فضانوردان به ماه در ماموریت‌های آینده است، اما دانشمندان ناسا همچنین با ارسال یک آیپد اپل قصد دارند تا عملکرد دستیار صوتی Alexa آمازون را نیز در فضا آزمایش کنند.

برای اولین بار از زمان پایان برنامه آپولو در اواسط دهه 70، ایالات متحده در برنامه جدید آرتمیس خود قصد دارد تا انسان‌ها را به ماه بفرستند. در حالی که ماموریت آپولو بر کاوش روی ماه متمرکز بود، برنامه آرتمیس شامل ساخت زیرساخت‌های لازم برای اکتشافات ماه و اعماق فضا در آینده می‌شوند.

آیپد

در صورت موفقیت‌آمیز بودن ماموریت آرتمیس 1، ناسا قصد دارد تا ماموریت دوم را با خدمه در سال 2024 آغاز کند. همچنین یک سال بعد، آژانس فضایی قصد دارد تا اولین زن و اولین فرد رنگین پوست را به سطح ماه بفرستد.

هدف از ارسال آیپد به فضا توسط ناسا

همانطور که اشاره کردیم، ماموریت آرتمیس 1 در اصل برای بررسی پرتاب موشک SLS و آزمایش سپر حرارتی Orion در هنگام ورود مجدد به جو زمین در نظر گرفته شده است. با این حال، دستیار صوتی آمازون الکسا و سرویس وبکس سیسکو (Cisco Webex) نیز در آن استفاده خواهند شد. ناسا با استفاده از آن‌ها قصد دارد تا نشان دهد که دستورات صوتی چگونه می‌توانند نحوه زندگی و کار فضانوردان در فضا را بهبود بخشد.

هاوارد هو، معاون برنامه Orion در مرکز فضایی جانسون ناسا می‌گوید:

«می‌توانم آینده‌ای را تصور کنم که در آن فضانوردان می‌توانند از طریق دستورات صوتی ساده، به اطلاعاتی مربوط به وضعیت پرواز و دوری سنجی، مانند جهت‌گیری فضاپیما، سطح منبع آب یا وضعیت ولتاژ باتری، دسترسی پیدا کنند.»

آیپد

آزمایش الکسا در فضاپیمایی که به دور ماه می‌چرخد، در مقایسه با خانه بسیار سخت‌تر خواهد بود. همچنین انجام چنین آزمایشی در صورت حضور فضانوردان، بسیار ساده‌تر می‌شود، اما این ماموریت بدون سرنشین خواهد بود و به همین دلیل ناسا از یک آیپد استفاده می‌کند. در واقع آیپد اپل، با استفاده از Cisco Webex می‌تواند به عنوان یک فضانورد عمل کند با الکسا در ارتباط باشد.

ناسا صبح روز 29 آگوست (7 شهریور) برای پرتاب SLS و Orion در ماموریت آرتمیس 1 در نظر گرفته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی