ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ربات
تکنولوژی

این ربات فروشگاهی با دقت قفسه‌ها را شارژ می‌کند [تماشا کنید]

ژاپنی‌ها ربات جدیدی با نام TX SCARA ساخته‌اند که می‌تواند در فروشگاه‌ها کارهایی مانند شارژ کردن اجناس روی قفسه‌ها را انجام دهد.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ | ۲۱:۳۰

ربات هوشمند ژاپنی TX SCARA مبتنی بر هوش مصنوعی قفسه‌های فروشگاه را با دقت رصد کرده و ردیف‌هایی که نیاز به شارژ شدن داشته باشند را با محصولات جدید پر می‌کند.

خرده‌فروشی ژاپنی فمیلی مارت (FamilyMart) با همکاری شرکت Telexistence در حال ساخت و راه‌اندازی ربات های مبتنی بر هوش مصنوعی هستند که می‌توانند کارهای داخلی 300 فروشگاه بزرگ ژاپن از جمله تامین کالا قفسه‌های آن‌ها را انجام دهند.

همانطور که شرکت Telexistence مستقر در توکیو، به نقل از بلومبرگ در بیانیه خود توضیح می‌دهد، این ربات‌ها برای دوباره پر کردن نوشیدنی یخچال‌ها طراحی شده‌اند و اکنون در حال تولید انبوه هستند.

آن‌ها اواخر این ماه در فروشگاه‌های FamilyMart ژاپن نصب می‌شوند و به کارگران کمک می‌کنند. همچنین این ربات‌ها به‌نوعی می‌توانند مشکل کمبود نیرو بالقوه را برطرف کنند. در ویدیو زیر، طراحی و کاربردهای این ربات که TX SCARA نام دارد، دیده می‌شود.

ربات TX SCARA

ربات‌های TX SCARA تا حد زیادی مستقل و خودران هستند اما در صورتی که با مشکلی مواجه شوند، گزینه‌ای برای کنترل از راه دور آن‌ها فراهم شده است. Telexistence همچنین توضیح می‌دهد که هر دستگاه از آن‌ها می‌تواند معادل یک تا سه ساعت کار نیروهای انسانی هر فروشگاه را انجام دهد.

«توموهیرو کانو»، مدیر کل FamilyMart توضیح می‌دهد که از این زمان ایجاد شده جدید، می‌توان برای بهبود خدمات مشتریان و ارتقا سطح فروشگاه استفاده کرد.

FamilyMart برای کارهای ربات، تعمیر و نگهداری از آن‌ها و همچنین پشتیبانی از راه دور که در صورت نیاز از طریق هدست واقعیت مجازی انجام می‌شود، به Telexistence هزینه‌ای پرداخت می‌کند. با این حال، Telexistence توضیح می‌دهد که ربات‌ها می‌توانند در 98 درصد مواقع بدون کمک نیروی انسانی کارهای خود را انجام دهند.

همچنین باید اشاره کرد که مایکروسافت و انویدیا نیز به عنوان دو غول حوزه فناوری ایالات متحده، در توسعه ربات TX SCARA با Telexistence همکاری کرده‌اند. در واقع، بازوهای ربات از پلتفرم هوش مصنوعی Jetson انویدیا برای پردازش اطلاعات و از زیرساخت ابری Azure مایکروسافت برای ثبت و ارجاع داده‌های خود استفاده می‌کند.

FamilyMart در سراسر ژاپن 16 هزار فروشگاه دارد، اما Telexistence و مایکروسافت قصد دارند تا از این فناوری در سراسر جهان استفاده شود. به همین منظور، Telexistence قصد دارد در مرحله بعدی، بیش از 150 هزار دستگاه را به فروشگاه‌های مستقر در ایالات متحده تحویل دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی