ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

ادعای چینی ها؛ تکنولوژی خودران بایدو از تسلا پیشرفته‌تر است!

بایدو تحقیقات گسترده‌ای را در زمینه فناوری خودران آغاز کرده و به یک رقیب جدی برای شرکت‌های غربی تبدیل شده است.

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ | ۲۰:۳۸

بایدو تحقیقات گسترده‌ای را در زمینه فناوری خودران آغاز کرده و قصد دارد در این حوزه به یک رقیب جدی برای شرکت‌های غربی تبدیل شود. این شرکت که به نوعی نسخه چینی گوگل به شمار می‌رود، اعلام کرده اتومبیل‌های خودران آن از نظر تکنولوژی نسبت به محصولات تسلا پیشرفته‌تر خواهند بود.

بایدو

شاید بدانید بایدو با همکاری کمپانی Jida Auto به تولید اتومبیل‌های خودران مشغول است. این غول اینترنتی با رونمایی از مینی ون Apollo RT6 به دنبال رقابت با تسلا بوده و می‌خواهد آن را به چالش بکشد. رابین لی مدیرعامل بایدو، در این رابطه گفته:

«از نظر ما برقی بودن هدف نیمه نهایی و بهره‌مندی از هوش هدف نهایی برای خودروهای هوشمند است.»

مینی‌ون Apollo RT6 به 8 سنسور لایدار مجهز بوده و از 12 دوربین سود می‌برد. با اتکا به این تعداد سنسور و دوربین، مینی‌ون پیشرفته چینی‌ها سطح چهارم از فناوری خودران را ارائه می‌کند. بد نیست بدانید تسلا تاکنون از بکارگیری سنسورهای لایدار اجتناب کرده، چرا که ایلان ماسک اعتقاد دارد سیستم‌های متکی به دوربین برای هدایت خودکار کافی هستند. در مقابل شمار زیادی از کارشناسان صنعت خودرو معتقدند دستیابی کامل به فناوری خودران، نیازمند استفاده از سیستم‌های مبتنی بر لیزر است.

بایدو

به گفته بایدو، Apollo RT6 تاکنون تقریبا 20 میلیون مایل (معادل 32 میلیون کیلومتر) تست را پشت سر گذاشته است. این شرکت توانایی‌های ون خودران خود را با راننده‌ای که 20 سال تجربه رانندگی دارد، مقایسه می‌کند. ناگفته نماند ون RT6 اکنون در سرویس Apollo Go مشغول خدمت‌رسانی است. این سرویس در 10 شهر چین دایر بوده و تاکنون بیش از 1 میلیون سفر با آن انجام شده است.

مدیرعامل Jida Auto در مصاجبه با رویترز اعلام کرده این کمپانی می‌خواهد تا سال 2028 هشتصد هزار دستگاه تاکسی خودران تولید کند. این کمپانی همچنین قصد دارد تا سال 2024 دومین مدل خودران خود را توسعه دهد.

بایدو و اولین کشنده تمام برقی

شایان ذکر است اوایل امسال بایدو از اولین کشنده تمام برقی خود پرده‌برداری کرد. این کشنده Xingtu نام دارد و توسط استودیوی معروف پینینفارینا طراحی شده است. وظیفه تامین انرژی این کشنده به یک پک باتری فوق‌العاده حجیم 450 کیلووات ساعتی محول شده که با اتکا با آن و در صورت استفاده از حداکثر ظرفیت بار، امکان پیمایش 186 مایل یا 300 کیلومتر مسافت وجود دارد.

کشنده الکتریکی بایدو Xingtu به فناوری نیمه خودران مجهز است. داده‌های مورد نیاز سیستم این کشنده توسط 11 دوربین، یک سنسور اینفرارد، پنج رادار موج میلیمتری و یک سنسور لایدار فراهم می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی