ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

شیائومی
تکنولوژی

شیائومی با همکاری 500 متخصص، فناوری خودران خود را توسعه می‌دهد [تماشا کنید]

مدیرعامل شیائومی اعلام کرد که آن‌ها قصد دارند تا سال 2024 به یکی از بازیگران اصلی صنعت فناوری‌های خودران تبدیل شوند.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ | ۰۹:۰۷

شیائومی در رویداد رونمایی خود از محصولات جدیدی از جمله ربات انسان نمای «سایبر وان» را معرفی کرد. علاوه بر این، «لی جون» مدیرعامل شیائومی اعلام کرد که این شرکت در میان برنامه‌های خود برای ورود به بازار خودروهای برقی، در حال سرمایه‌گذاری 490 میلیون دلاری و ایجاد تیمی متشکل از 500 متخصص برای تحقیق در مورد قابلیت‌های رانندگی خودران است. همچنین این شرکت در حال حاضر 140 خودرو دارد که قابلیت‌های رانندگی خودران آن را در چین آزمایش می‌کنند.

شیائومی در بیانیه مطبوعاتی خود، یک ویدیوی آزمایشی را به بینندگان نمایش داد که شامل اطلاعاتی از جمله ویژگی‌ها و الگوریتم‌های فناوری خودران آن می‌شود. شیائومی همچنین خرید استارتاپ Shendong Technology فعال در صنعت خودروهای هوشمند را اعلام کرد. این شرکت قصد دارد در سال 2024 وارد این بازار شود و فناوری خودران آن سخت‌افزار، نرم‌افزار، درک، موقعیت‌یابی و سایر زمینه‌های اصلی را پوشش می‌دهد.

مدیرعامل شیائومی در توییتر ویدیویی از آزمایشات این شرکت را به اشتراک گذاشت و نوشت:

«فناوری خودران آزمایشی ما به تجربه رانندگی ایمن و روان در شرایط مختلف دست یافته است. برای مشاهده برخی از آزمایش‌های مورد علاقه من، ویدیوی زیر را ببینید!»

او همچنین در توییت دیگری نوشت:

«از زمانی که شیائومی 500 روز قبل وارد صنعت خودروهای برقی شد، تیم رانندگی خودکار ما بیش از 500 عضو جدید را جمع‌آوری کرده، برای مرحله اول تحقیق و توسعه خود 490 میلیون دلار سرمایه‌گذاری کرده و متعهد به توسعه الگوریتم‌های کامل شده است. هدف ما تبدیل شدن به رهبر صنعت در سال 2024 است.»

به گفته شیا‌ئو‌می، خرید این شرکت می‌تواند منابع آن‌ها را در زمینه‌های فنی افزایش دهد. علاوه بر این، چینی‌ها در حال سرمایه‌گذاری نزدیک به 300 میلیون دلاری هستند تا بتوانند بیش از ده کسب‌وکار را جذب کنند که جنبه‌های اساسی خودروهای هوشمند از جمله محرک‌های اصلی و سنسورهای هسته را پوشش می‌دهند.

فناوری خودران شیائو‌می ابتدا در مارس 2021 به عنوان اولین حضور این شرکت در صنعت خودروهای خودران معرفی شد.

اخیرا، تصاویری از آزمایش‌های خودرو خودران شیائو‌می در چین به اشتراک گذاشته شده بود که در آن‌ها شاهد خودرویی بودیم که روی سقف خود به یک حسگر LiDAR مجهز شده بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • molavy
    molavy | ۲۲ مرداد ۱۴۰۱

    کی پتنت بیدار تموم میشه یک دنیا آزاد بشن

مطالب پیشنهادی