ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بازار خودرو در هفته چهارم مردادماه ۱۴۰۱
خودرو

نگاهی به آخرین قیمت ها در بازار خودرو مرداد ماه

تقریبا دو ماه است که وضعیت بازار در رکود عجیب و بی‌سابقه‌ای به سر می‌برد. آرامشی که می تواند آغاز یک توفان تورمی باشد.

سپهر زنگنه
نوشته شده توسط سپهر زنگنه | ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۹:۴۵

تقریبا دو ماه است که وضعیت بازار در رکود عجیب و بی‌سابقه‌ای به سر می‌برد. طبق پیش‌بینی‌های انجام‌شده توسط کارشناسان حوزه، این آرامش می‌تواند به هفته‌های اخیر نیز منتقل شود. به هر حال بد نیست مروری بر بازار خودرو در هفته چهارم مردادماه ۱۴۰۱ داشته باشیم.

در هفته‌های اخیر، بازار خودرو با نوسانات بسیار جزئی همراه بوده، به طوری که حتی افزایش و کاهش نرخ ارز، تأثیر چندانی روی قیمت‌ها نداشته است. عمده این رکود و ثبات ناشی از مشخص نبودن تکلیف واردات خودرو است. بسیاری از فروشندگان و خریداران منتظر تصویب آیین‌نامه واردات هستند، چون بدون شک یکی از پیامدهای اولیه آن، ورود خودروهای جدید به بازار و همین‌طور در بهترین حالت ممکن، کاهش قیمت محصولات داخلی است.

بازار خودرو در خواب فرو رفته و شوک‌هایی همچون ازسرگیری واردات و مذاکرات برجام می‌تواند موجب هیجان در وضعیت بازار شود. از آنجا که فعلا خبری از برجام نیست، ازسرگیری واردات می‌تواند امیدبخش رونق بازار باشد. البته آیین‌نامه هنوز در صف تصویب است و به همین خاطر انتظار می‌رود حداقل در دو هفته آتی نیز شاهد ادامه رکود در بازار باشیم.

بسیاری از خودروها در وضعیت ثبات قیمت قرار دارند. به عنوان مثال، پراید ۱۱۱ از بیست روز پیش تا کنون قیمت ۲۰۵ میلیون تومانی خود را حفظ کرده است. از طرف دیگر پراید ۱۳۱ با افزایش ۲ میلیونی حالا با قیمت ۱۷۹ میلیون تومان به فروش می‌رسد. در عوض محصول پرطرفداری همچون پژو ۲۰۷ کاهش قیمت را تجربه کرده و ۶۱۷ میلیون تومان شده است. پژو ۲۰۶ تیپ ۲ و تیپ ۵ کمی گران‌تر شده‌اند و به ترتیب با قیمت ۳۰۳ و ۳۶۱ میلیون تومان در بازار معامله می‌شوند. بازار خودرو در هفته چهارم مردادماه ۱۴۰۱ و قیمت خودروهای مختلف را می‌توان در جدول زیر خلاصه کرد.

مدل خودروقیمت
پراید ۱۱۱۲۰۵ میلیون تومان
پراید ۱۳۱۱۷۹ میلیون تومان
ساینا EX مدل ۱۴۰۱۲۰۵ میلیون تومان
تیبا هاچبک پلاس مدل ۱۴۰۰۲۱۰ میلیون تومان
کوییک دنده‌ای مدل ۱۴۰۱۲۰۲ میلیون تومان
پژو ۲۰۶ تیپ دو مدل ۱۴۰۱۳۰۳ میلیون تومان
پژو ۲۰۶ تیپ پنج مدل ۱۳۹۹۳۶۱ میلیون تومان
پژو ۲۰۷ اتوماتیک پانوراما مدل ۱۴۰۰۶۱۷ میلیون تومان
پارس اتوماتیک۴۹۵ میلیون تومان
دنا معمولی مدل ۱۴۰۱۵۹۵ میلیون تومان
شاهین G مدل ۱۴۰۱۳۶۵ میلیون تومان
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی