ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

تویوتا یاریس آتیو با قیمت 380 میلیون تومانی رونمایی شد؛ مخصوص کشورهای در حال توسعه

نسل چهارم تویوتا یاریس که اخیرا در تایلند رونمایی شده، محصولی ارزان قیمت محسوب می شود و مشخصات مناسبی دارد.

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۱:۲۸

نسل چهارم تویوتا یاریس در چند نسخه و اتاق متفاوت راهی بازارهای مختلف دنیا شده است. پیش از این، این نسل در قالب هاچبک سه درب، هاچبک پنج درب و کراس‌اوور تولید شده؛ حالا نوبت به معرفی نسخه سدان رسیده تا خانواده یاریس تکمیل‌تر شود. این نسخه که اخیرا در تایلند پرده‌برداری شده، برای بازارهای نوظهور توسعه یافته است و با قیمت پایه 15300 دلاری (در حدود 380 میلیون تومان)، خودرویی ارزان قیمت و کاربردی محسوب می شود.

تویوتا یاریس آتیو

نسخه سدان یاریس پسوند آتیو (Ativ) را در نام خود دارد. این خودرو در کلاس B  قرار گرفته و در کنار امکانات مناسب، از قیمتی بسیار رقابتی برخوردار است. مدل پایه از تویوتا یاریس اتیو معادل 15300 دلار (کمتر از 380 میلیون تومان) قیمت‌گذاری شده و نسخه فول آن قیمتی معادل 19500 دلار دارد.

تویوتا یاریس آتیو

مدل پایه از تویوتا یاریس آتیو که با نام اسپرت شناخته می‌شود، به رینگ‌های 16 اینچی تجهیز شده و چراغ‌های اصلی آن از نوع LED هستند. این نسخه از نمایشگر 8 اینچی لمسی برای سیستم اینفوتینمنت بهره می‌برد و استارت آن دکمه‌ای است. در تریم میانی اسمارت ابعاد نمایشگر به 9 اینچ ارتقا پیدا کرده و امکاناتی مثل دوربین ضبط وقایع (موسوم به دَشکم) و پورت‌های USB عقب به یاریس اتیو افزوده می‌شود.

در تریم پریمیوم، تویوتا یاریس آتیو به سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، دریچه‌های کولر برای سرنشینان عقب و کروز کنترل مجهز می‌شود. تریم پرچمدار پریمیوم لاکچری هم علاوه‌بر موارد یاد شده، سیستم صوتی ساخت پایونیر دارد.

تویوتا سدان اقتصادی خود را با سیستم‌های ایمنی مناسبی عرضه می‌کند. این خودرو دو سیستم اخطار پیش از برخورد و اخطار خروج از مسیر را بصورت استاندارد در تمامی تریم‌ها دارد. در تریم‌های بالارده طبیعتا لیست سیستم‌ها بلندتر می‌شود.

تویوتا یاریس آتیو

سیستم اینفوتینمنت تویوتا یاریس آتیو از اپل کارپلی و اندروید اتو پشتیبانی می‌کند. در تریم‌های بالارده از نورپردازی داخلی با 64 رنگ متنوع استفاده شده و امکان انتخاب پوشش چرم طبیعی برای مشتریان وجود دارد. در حالت استاندارد صندلی‌ها دارای پوشش پارچه‌ای هستند.

تویوتا یاریس آتیو

تویوتا امکان شخصی‌سازی نمای بیرونی را هم برای خریداران یاریس آتیو فراهم کرده و آنها می‌توانند نوارهای تزئینی بدنه و دو نوع اسپویلر را برای روی درب صندوق عقب سفارش دهند.

مشخصات فنی تویوتا یاریس آتیو

با توجه به ماهیت اقتصادی، نباید انتظار موتوری قدرتمند برای تویوتا یاریس آتیو را داشت. در زیر کاپوت این سدان ارزان‌قیمت یک موتور 1.2 لیتری چهار سیلندر قرار دارد. این موتور 94 اسب بخار قدرت و 110 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. وظیفه انتقال قدرت به چرخ‌ها هم به یک گیربکس CVT محول شده است. نکته عجیب اینکه تویوتا برای این خودرو حالت رانندگی اسپرت تعریف کرده است! سیستم تعلیق تویوتا یاریس آتیو در جلو از نوع مک فرسون و در عقب از نوع محور پیچشی انتخاب شده؛ خوشبختانه ترمزها در هر چهار چرخ دیسکی هستند.

تویوتا یاریس آتیو در کارخانه Gateway واقع در تایلند تولید می‌شود. به گفته تویوتا این سدان اقتصادی به 35 کشور مختلف دنیا صادر خواهد شد. داچیا لوگان یا همان تندر 90، البته نسل جدید آن، رقیب مستقیم یاریس آتیو محسوب می‌شود. با در نظر گرفتن قیمت و مشخصات، یاریس آتیو می‌تواند یک گزینه مناسب برای واردات باشد، چرا که قیمت مدل پایه آن تقریبا 500 میلیون تومان می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی