ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گوگل
تکنولوژی

جریمه 42 میلیون دلاری گوگل به دلیل جمع‌آوری داده‌های مکانی کاربران استرالیا

ناظر استرالیایی در شکایت طولانی مدت خود، ادعا کرده که گوگل به‌صورت غیرقانونی داده‌های مکانی کاربران را جمع‌آوری کرده است.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۱:۱۵

گوگل در جدال حقوقی طولانی مدت خود با ناظر رقابت استرالیا به دلیل گمراه کردن کاربران درباره جمع‌آوری اطلاعات موقعیت مکانی شخصی آن‌ها، سرانجام با پرداخت جریمه 42.7 میلیون دلاری موافقت کرده است.

طبق گزارش گاردین، اخیرا در جلسه کوتاه دادگاه فدرال اعلام شد که طرفین با «عادلانه و معقولانه» بودن جریمه 60 میلیون دلار استرالیا (42.7 میلیون دلار) توافق کرده‌اند و یک طرح مشترک به قاضی پرونده، «توماس تاولی» ارائه شده است.

علاوه بر این، غول موتور جستجو همچنین تنظیماتی که اساس این شکایت بوده را به‌روزرسانی کرده است. دادگاه همچنین از گوگل خواسته است تا اقداماتی را برای اطمینان از تعهد به رعایت قوانین مصرف‌کننده استرالیا انجام دهد و همچنین کارکنان خود را در مورد این قانون آموزش دهد.

شکایت ناظر استرالیایی از گوگل

گوگل

در آوریل سال گذشته، دادگاه فدرال متوجه شده بود که گوگل با گمراه کردن برخی از کاربران در این زمینه که غول فناوری، اطلاعات شخصی مکانی آن‌ها را از طریق گوشی‌های موبایل با سیستم عامل اندروید جمع‌آوری نمی‌کند، قوانین مصرف‌کننده را نقض کرده است. در آن زمان گفته شده بود که گوگل، حتی در شرایطی که کاربران گزینه‌های دسترسی به داده‌های مکانی را «غیرفعال» می‌کنند نیز به موقعیت مکانی آن‌ها دسترسی داشته است.

ناظر استرالیایی که تخمین می‌زند احتمالا 1.3 میلیون کاربر گوگل در این کشور تحت تاثیر این موضوع قرار گرفته باشند، دادرسی علیه این شرکت و واحد محلی آن را در اکتبر سال 2019 آغاز کرده بود.

همچنین مشخص شده بود که این شرکت با رفتارهایی که می‌تواند باعث گمراهی کاربران شود و ارائه اظهارات گمراه‌کننده در مورد ویژگی‌های یک سرویس، دو قانون مصرف‌کنندگان دیگر را نیز نقض کرده است. کمیسیون رقابت و مصرف‌کننده استرالیا در آن زمان، از این شکایت به عنوان پیامی روشن برای پلتفرم‌های دیجیتال یاد کرد تا در مورد اقدامات خود با داده‌های کاربران، صادق باشند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی