ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سلاح لیزری
علمی

آزمایش هیجان‌انگیز سیستم دفاع لیزری چند لایه Lockheed Martin [تماشا کنید]

شرکت لاکهید مارتین با این سلاح می‌تواند تمام اهداف را تا فاصله 1.6 کیلومتری نابود کند.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۴:۰۰

شرکت صنایع هوافضا لاکهید مارتین (Lockheed Martin) با سیستم سلاح لیزری خود که می‌توان آن را به هواپیماهای نظامی، خودروهای زمینی و کشتی‌ها اضافه کرد، قصد دارد از نیروهای نظامی و زیرساخت‌هایش محافظت کند. در ادامه این مطلب، ویدیویی از آزمایش سیستم دفاع لیزری چندلایه لاکهید مارتین مشاهده خواهیم کرد.

طبق وب‌سایت لاکهید مارتین، این شرکت در حال توسعه سیستم‌های سلاح لیزری خود برای محافظت از سربازان در دریا، هوا و روی زمین است. این نوآوری که از آن به عنوان سیستم دفاع لیزری لایه‌ای یاد شده است، می‌تواند طیف بسیار گسترده‌ای از تهدیدات علیه نیروها و زیرساخت‌های نظامی را شکست دهد.

آزمایش سلاح لیزری لاکهید مارتین

در بخش دیگری از توضیحات این شرکت آمده است:

«فناوری امروزه ما آماده دفاع در برابر راکت‌های کوچک، گلوله‌های توپخانه و خمپاره‌ها، پهپادهای کوچک، قایق‌های هجومی کوچک و وسایل نقلیه زمینی سبک وزن در فاصله تقریبا یک مایلی [حدود 1.6 کیلومتر] است. با افزایش سطح قدرت لیزر، سیستم‌ها ما قادر خواهند بود تهدیدات بسیار بزرگ‌تری را نیز غیرفعال کنند و این کار را از فاصله‌ای بسیار دورتر انجام دهند.»

دکتر «راب افضل»، مدیر ارشد بخش حسگرها و سیستم‌های لیزری این شرکت توضیح می‌دهد:

«لیزرهای فیبر ما کارآمد هستند و گرمای کمتری تولید می‌کنند که این امر امکان ادغام آسان‌تر آن‌ها در پلتفرم‌های دفاعی مختلف را فراهم می‌کند. لیزر ALADIN ما به مدت دو سال بدون نیاز به تنظیم مجدد به عملیات خود ادامه داده که این امر دوام و قابل اعتماد بودن رویکرد ما را اثبات می‌کند.»

تمام این توضیحات و ویدیویی که در بالا مشاهده می‌کنید نشان می‌دهد که شرکت دفاعی آمریکایی لاکهید مارتین پیشرفت بسیار زیادی در زمینه سلاح‌های لیزری کرده و در عین حال آن‌ها را بسیار کارآمد و کاربردی کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی