ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مارک کیوبن و پرونده حقوقی
تکنولوژی

از مارک کیوبن به اتهام تبلیغ یک «طرح پونزی» بزرگ رمزارز شکایت شد

سرانجام یک چهره مشهور در دنیای رمزارز؟

آرش تهرانی
نوشته شده توسط آرش تهرانی | ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۶:۰۰

«مارک کیوبن»، کارآفرین و میلیاردر آمریکایی که هر از گاهی به دلیل گفته‌ها و اظهارنظر‌های جنجال‌برانگیزش مورد توجه قرار می‌گیرد، حالا متهم به تبلیغ یک طرح پونزی بزرگ در دنیای رمزارزها شده و با شکایت چندین نفر روبه‌رو شده است.

طبق گزارش‌ها، پرونده قضایی مذکور 12 شاکی اصلی دارد و شاکیان این اتهام را مطرح کرده‌اند که مارک کیوبن به همراه «استفان ارلیک»، مدیرعامل پلتفرم وویجر «با تلاش بسیار و با به‌کارگیری تجربیات خود در زمینه امور مالی میلیون‌ها آمریکایی را ترغیب کردند تا در بسیاری از موارد با پس‌انداز یک عمر زندگی خود در پلتفرم فریبنده وویجر سرمایه‌گذاری کنند.»

این دعوی حقوقی در ادامه عنوان می‌کند که در نتیجه این اقدامات، بیش از 3.5 میلیون آمریکایی در حدود 5 میلیارد دلار متضرر شده‌اند و شاکیان ارلیک، کیوبن و تیم بسکتبال «دالاس ماوریکس» تحت مالکیت کیوبن را مسئول این ترفند کلاهبرداری می‌دانند.

مارک کیوبن و پرونده حقوقی

اتهامات وارد شده به مارک کیوبن

ظاهرا شاکیان این پرونده با دست پر به سراغ مارک کیوبن و وویجر رفته‌اند. طبق گزارش‌ها، آن‌ها در این پرونده گفته‌های کیوبن را در این پرونده به عنوان مدرک ارائه کرده‌اند.

برای مثال پرونده بیان می‌کند که کیوبن و ارلیک (به فراخور تمامی طرح‌های کلاهبرداری پانزی) اقدام به ارائه اطلاعات نادرست کرده‌اند، بدین صورت که کیوبن به وضوح ادعا کرده بود پلتفرم وویجر نزدیک‌ترین گزینه به یک پلتفرم عاری از ضررهای مالی در دنیای رمزارز است.

کیوبن در حمایت تبلیغاتی خود از وویجر تا آنجایی پیش رفت که اعلام کرد قصد دارد از پول خودش نیز در آن سرمایه‌گذاری کند؛ امری که خرده سرمایه‌گذاران بیشتری را وادار به پیروی از وی کرد.

مارک کیوبن و پرونده حقوقی

لازم به ذکر است که مارک کیوبن یا استفان ارلیک تاکنون واکنشی به این اتهامات نشان نداده‌اند. همچنین بد نیست به این مورد نیز اشاره شود که پلتفرم «وویجر دیجیتال» ماه گذشته به علت نوسانات بلند‌مدت بازار رمزارز اعلام ورشکستی کرد.

فعالیت‌های این پلتفرم هم اکنون به دستور شرکت بیمه سپرده فدرال و بانک مرکزی ایالات متحده آمریکا متوقف شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی