ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

شهر هوشمند
علمی

شهر هوشمند Ellinikon تا سال 2026 در یونان افتتاح می‌شود

فاز اول این شهر که دارای یک پارک بزرگ، خانه، هتل‌، فروشگاه‌ و بندر تفریحی است تا سال 2026 افتتاح خواهد شد.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ | ۲۲:۳۰

Ellinikon یک شهر هوشمند برنامه‌ریزی شده به مساحت 2.6 کیلومتر مربع در حومه آتن، پایتخت یونان است که گفته می‌شود فاز اول آن در سال 2026 تکمیل می‌شود. این شهر دارای یک پارک بزرگ، خانه‌ها، هتل‌ها، فروشگاه‌ها، اسکله تفریحی و نزدیک به 50 کیلومتر مسیر پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری خواهد بود.

همانطور که گفتیم، Ellinikon قرار است یک «شهر هوشمند باشد» و شرکت مشاور مدیریت «مکینزی» (McKinsey) توضیح می‌دهد که در این شهر از داده‌ها و فناوری دیجیتال برای بهبود کیفیت زندگی شهروندانش استفاده می‌شود.

امکانات شهر هوشمند Ellinikon

از جمله امکانات این شهر می‌توان به فروشگاه‌های سطح بالا، رستوران‌ها، مسکن، یک باشگاه ورزشی، هتل‌ها، فضای اداری، یک پارک عمومی گسترده و یک زمین گلف اشاره کرد. اکنون در این منطقه مرکز تجربه و پارک Ellinikon قرار دارد که بازدیدکنندگان در آن می‌توانند ایده‌ای از این شهر هوشمند را مشاهده کنند.

فاز اول این پروژه شامل دو هتل، مراکز خرید و غذاخوری، ویلاهای کنار دریا، مجتمع مسکونی، یک ساختمان مسکونی بلند، یک بندر تفریحی با 400 لنرگاه، ساحل عمومی و 40 درصد از پارک می‌شود. انتظار می‌رود هزینه ساخت آن 2.56 میلیارد دلار باشد. این شهر در نهایت دارای 10 هزار شهروند جدید خواهد بود.

پارک متروپولیتن Ellinikon که با 50 کیلومتر مسیرهای پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری تشکیل شده است، سرانه فضای سبز موجود را برای آتنی‌ها تقریبا دو برابر می‌کند.

«اودیسیاس آتاناسیو»، مدیرعامل شرکت Lamda Development به اینسایدر اعلام کرد که اکثر خریداران واحدهای مسکونی این شهر تاکنون یونانی بوده‌اند. با این حال در اواخر سال جاری، پروژه در دسترس خریداران خارجی قرار خواهد گرفت. همچنین ظاهرا عموم مردم با این پروژه همیشه موافق نبوده‌اند. آتاناسیو توضیح می‌دهد:

«زمانی که پروژه کار خود را آغاز کرد، با انتقادهای زیادی روبرو شد، زیرا معاملات بزرگ در یونان، به ویژه قبل از بحران اقتصادی، مورد انتقاد قرار می‌گیرد که چیز مشکوکی پشت آن‌ها وجود دارد.»

سایر عکس‌های اولیه موجود از این شهر را می‌توانید در گالری زیر تماشا کنید:

انتظار می‌رود شهر هوشمند Ellinikon باعث رونق بسیار زیاد و مورد نیاز اقتصاد یونان شود که در دهه گذشته و همزمان با دوران همه‌گیری به شدت توسط بحران بدهی آسیب دیده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی