ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

5c370e16-2020-renault-logan-3
خودرو

اتوواز و مسکوویچ سهام رنو روسیه را تصاحب کردند

رنو خروج رسمی خود از بازار روسیه را در ماه می 2022 اعلام کرد. سهام خودروساز فرانسوی در شرکت‌های روسی، به مالکیت دولت روسیه درآمد.

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ | ۲۰:۳۰

رنو خروج رسمی خود از بازار روسیه را در ماه می 2022 اعلام کرد. سهام خودروساز فرانسوی در شرکت‌های روسی، به مالکیت دولت روسیه درآمد. از آن زمان اعلام شد که خودروساز روسی اتوواز مسئولیت ارائه خدمات به خودروهای رنو را برعهده خواهد داشت.

واگذاری سهام رنو به دولت روسیه با تاخیر بسیاری همراه بود. از این رو مالکان خودروهای رنو طی چندماه گذشته وضعیت نامشخصی را از نظر گارانتی تجربه کردند. ارائه خدمات به خودروهای رنو تنها توسط تعمیرگاه‌های متفرقه امکان‌پذیر بود که پاسخگویی مناسبی به نیازهای مشتریان نداشتند. همچنین رنو پس از آن‌که بازار روسیه را ترک گفت، خط تلفن ارتباط با مشتریان را برای همیشه قطع کرد.

وب سایت روسی رنو از کار افتاده است و وقتی می خواهید به آن دسترسی پیدا کنید به بخش ویژه ای از وب سایت لادا هدایت می شوید که مشتریان رنو در آنجا ثبت نام می کنند. در این بخش ذکر شده است که چه شرکتی مسئول ارائه خدمات به خودروهای برند فرانسوی است.

مسئولیت مشترک اتوواز و مسکوویچ

همان‌گونه که وعده داده شده بود، خدمات خودروهای رنو به شرکت اتوواز سپرده است. قطعات و لوازم یدکی خودروهای رنو توسط زیرمجموعه اتووواز یعنی لادا فراهم می‌شوند. این قطعات مخصوص خودروهایی هستند که براساس همکاری مشترک رنو و لادا تولید شدند. از جمله این خودروها می‌توان به رنو لوگان و رنو ساندرو اشاره کرد.

بخش دیگری از خودروهای رنو که در سطح قیمتی بالاتری دارند، توسط کارخانه مسکوویچ پشتیبانی خواهند شد. این کارخانه جایگزین برند رنو روسیه شده است. هنوز مشخص نیست که این تقسیم مسئولیت در عمل چگونه عمل خواهد کرد. اتوواز هنوز در حال امضای کلیه اسناد لازم با نمایندگی‌ها است و قول می دهد جزئیات را پس از تکمیل این فرآیند اعلام کند. با این حال رسانه‌های روسی با توجه به واقعیت‌های بازار این کشور، دردسرهای بیشتری را برای مالکان خودروهای رنو در روسیه پیش‌بینی‌ می‌کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی