ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نقد و بررسی‌

بررسی قابلیت‌های نرم‌افزاری جدید در تلویزیون‌های هوشمند اسنوا

بررسی قابلیت‌ها و ویژگی‌هایی که در رابط کاربری جدید تلویزیون‌های هوشمند اسنوا حضور دارند.

نوشته شده ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ | ۲۱:۰۰
نوشته شده توسط نیما جلالی | ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ | ۲۱:۰۰

مهم‌ترین عامل هوشمند بودن یک تلویزیون هوشمند، قابلیت‌های نرم‌افزاری و رابط کاربری استفاده شده در آن است. تلویزیون‌ های هوشمند اسنوا از آن دسته تلویزیون‌هایی هستند که با قابلیت‌های نرم‌افزاری مختلفی که ارائه می‌دهند، می‌توانند تجربه کاربری متفاوتی را به ارمغان بیاورند. رابط کاربری جدید تلویزیون هوشمند اسنوا به شما اجازه می‌دهد تا به دریایی از امکانات روی تلویزیون خود دسترسی داشته باشید و بتوانید همه چیز را از این طریق مدیریت کنید. در ادامه به قابلیت‌های نرم‌افزاری تلویزیون‌های اسنوا بیشتر می‌پردازیم تا ببینیم که رابط کاربری جدید آن چه ویژگی‌هایی دارد.

اسنوا تاکنون محصولات مختلفی را روانه بازار کرده و تلویزیون‌های هوشمند این کمپانی توانسته‌اند بخش قابل‌توجهی از سهم فروش تلویزیون‌های داخلی بازار را به خود اختصاص دهند. به‌مانند مشخصات فنی و ویژگی‌های سخت‌افزاری مثل رزولوشن، کیفیت نمایشگر و موارد این‌چنینی که در میان کاربران از اهمیت بالایی برخوردارند، رابط کاربری و ویژگی‌های نرم‌افزاری هم دارای چنین اهمیتی هستند؛ با این وجود اما خیلی از مشتریان به این موضوع اهمیت نمی‌دهند. بنابراین بهتر است که در کنار چک کردن مشخصات نمایشگر و طراحی تلویزیون جدیدتان، نیم‌نگاهی هم به رابط کاربری مورد استفاده در آن داشته باشید.

اسنوا با به‌کارگیری رابط کاربری جدیدتر و هوشمندتر در تلویزیون‌هایش، به دنبال هوشمندسازی هرچه بیشتر آن‌هاست. این رابط کاربری تازه کاملا بومی است و از ویژگی‌های متنوعی برخوردارند. رابط کاربری به‌کار رفته در این تلویزیون‎‌ها حتی از اپ استور اختصاصی برخوردار است؛ اما دقیقا تلویزیون‌های اسنوا با این رابط کاربری چه چیزی در چنته دارند؟

بررسی ویدیویی رابط کاربری جدید تلویزیون‌های اسنوا

تماشای ویدیو از آپارات

طراحی و ظاهر رابط کاربری تلویزیون هوشمند اسنوا

قابلیت‌های نرم‌افزاری جدید تلویزیون هوشمند اسنوا

اولین موضوع در مورد رابط کاربری تلویزیون‌های هوشمند،‌ طراحی و ظاهر آن است که حتی می‌تواند تاثیر مهمی در زیباسازی فضای خانه داشته باشد. رابط کاربری به‌کار رفته در تلویزیون‌های اسنوا از طراحی به‌روزی بهره‌مند است. استفاده از رنگ‌ها و طرح‌های زنده در رابط کاربری تلویزیون‌های اسنوا به لذت‌بخش‌تر شدن تجربه کاربری با آن منجر می‌شود. این ترکیب نرم‌افزاری جدید به طور کامل از زبان فارسی پشتیبانی می‌کند و هر کاربر فارسی زبانی می‌تواند با آن ارتباط برقرار کند. این امر به کمک وجود راهنمای استفاده از تلویزیون، بیش از پیش راحت می‌شود.

طراحی رابط کاربری تلویزیون هوشمند اسنوا چندان پیچیده نیست و این عدم پیچیدگی به سهولت کار کردن با آن می‌انجامد. برای راه‌اندازی این تلویزیون‌ها باید چند مرحله را پشت سر بگذارید. پس از آن، می‌توان به بخش‌های مختلف تلویزیون هوشمند خود دسترسی پیدا کنید. اولین چیزی که پس از روشن کردن تلویزیون با آن روبه‌رو می‌شوید، صفحه اصلی است که بر اساس سلایق شما شخصی‌سازی می‌شود. از این صفحه می‌توانید نیم‌نگاهی به مجموعه فیلم‌های محبوب، آهنگ‌های جدید و حتی اخبار روز داشته باشید. المان‌های طراحی به‌روز در انیمیشن‌های رابط کاربری تلویزیون‌های اسنوا رعایت شده‌اند و در کل با نرم‌افزار کاربر پسندی مواجهیم.

بیشتر این قابلیت‌ها مربوط به Android TV هستند اما رابط کاربری تلویزیون‌های اسنوا به شکلی طراحی شده تا آن‌ها را در سریع‌ترین زمان به کاربر نمایش دهد. در کل تلویزیون‌های اسنوا به رابط کاربری مجهز هستند که مهم‌ترین ویژگی آن، فراهم‌سازی سریع‌ترین و بهترین دسترسی به انواع محتوای ویدیویی، صوتی، متنی و سبک زندگی است.

عملکرد و کارآیی

مشخصا اگر رابط کاربری تلویزیون مورد استفاده شما نتواند عملکرد مناسبی را در اختیارتان بگذارد، تحمل آن سخت خواهد شد و این موضوع سبب می‌شود که تا تمام قابلیت‌های نرم‌افزاری آن را هم به دست فراموشی بسپارید؛ اما آیا تلویزیون اسنوا عملکرد مناسبی به کاربران ارائه می‌دهد؟

تلویزیون های اسنوا به لطف مجموعه سخت‌افزاری قابل‌قبول و ترکیب نرم‌افزاری جدید می‌توانند سرعت بالایی در اجرای دستورات شما داشته باشند. حین گشت و گذار در محیط کاربری تلویزیون‌های اسنوا نیز خبری از لگ و کندی خاصی نیست و به راحتی می‌توان بین صفحات جابه‌جا شد.

اگر هم سرعت اجرای رابط کاربری در تلویزیون‎های اسنوا کاهش بیابد می‌توانید با استفاده از اپ دستیار هوشمند، فضای اضافی اشغال شده حافظه داخلی و رم را آزاد کنید تا مشکل مذکور حل شود. منوی مخصوص مالتی تسکینگ و حالت بهینه‌سازی ویژه هم به افزایش پردازش‌ها کمک می‎کند.

یکی از ویژگی‌های کاربردی که رابط کاربری تلویزیون اسنوا در اختیار کاربرانش می‌گذارد، ارائه پیشنهاداتی مطابق با سلایق کاربر در صفحه اصلی است. این رابط کاربری از طریق الگوریتم‌های یادگیری ماشینی، رفتارها و علایق کاربر را تحلیل می‌کند و پس از مدتی، محتوای مورد علاقه را پیشنهاد می‌کند. بنابراین با یک تلویزیون کاملا هوشمند سر و کار داریم.

قابلیت‌‌های نرم‌افزاری

قابلیت‌های نرم‌افزاری جدید تلویزیون هوشمند اسنوا

از آن‌جایی که تلویزیون‌های هوشمند اسنوا با سیستم‌عامل Android TV روانه بازار می‌شوند، پس می‌توان از آن‌ها انتظارات زیادی در قسمت قابلیت‌های نرم‌افزاری و شخصی‌سازی داشت. شما می‌توانید از بسیاری از پیام‌رسان‌های روز مانند تلگرام و واتس‎‌اپ گرفته تا برخی بازی‌ها را روی تلویزیون‌های هوشمند اسنوا نصب کنید. با توجه به حضور اپ استور اختصاصی روی این تلویزیون‌ها، می‌توانید با سرعت بالا اپ‌ها و سرویس‌های مد نظرتان را از این طریق نصب نمایید.

یکی از جذاب‌ترین امکاناتی که رابط کاربری تلویزیون‌های اسنوا در اختیارتان می‌گذارد، قابلیت جستجوی داخلی صوتی در سرویس‌های هوشمند تلویزیون است. به عنوان مثال می‌توانید با پرسیدن سوالاتی در مورد وضعیت آب و هوا یا جدیدترین فیلم‌های بازیگر مورد علاقه خود، به نتایج مرتبط برسید. دقت این رابط کاربری در تجزیه و تحلیل صحبت‌های شما نسبتا بالاست و اگر شمرده صحبت کنید مشکلی با آن نخواهید داشت.

رابط کاربری تلویزیون‌های اسنوا یک سری اپ و سرویس اختصاصی بهره می‌برد. همان‌طور که گفتیم، این تلویزیون‌ها اپ استور اختصاصی خود را دارند و در کنار آن، سرویس پخش ویدیو، سرویس مجله، کیبورد اختصاصی و… نیز حضور دارند. سرویس‌های محبوب خارجی مانند اسپاتیفای و نتفلیکس از اپ استور تلویزیون های اسنوا قابل دانلود است.

برای بازی کردن روی تلویزیون‌های هوشمند اسنوا می‌بایست بازی‌های سازگار با ابعاد تلویزیون و Android TV را بیابید، وگرنه امکان دارد که بازی مورد نظرتان با کیفیت خوبی اجرا نشود. در رابط کاربری تلوزیون‌های اسنوا این کار به شکل پیش‌فرض انجام شده و تمام اپ‌های موجود در اپ استور آن مخصوص Android TV هستند. نکته دیگر این است که می‌توانید برای انجام بازی‌ها از کنترلرهای بی‌سیم نیز کمک بگیرید تا بتوانید حرفه‌ای‌تر بازی کنید. 

به لطف استفاده از سیستم عامل Android TV، تلویزیون‌های اسنوا از ویژگی Cast هم پشتیبانی می‌کند تا بتوانید تصاویر و ویدیوهای روی گوشی یا تبلت خود را ساده‌تر روی تلویزیون هوشمند اسنوا پخش کنید.‌ این قابلیت در دو حالت DLNA و MiraCast قابل استفاده است. اگر نمی‌دانید، باید بگوییم که حالت DLNA با اتصال به شبکه وای‌فای مشترک مانند روتر خانگی صورت می‌گیرد. حالت MiraCast هم اتصال مستقیم به تلویزیون را فراهم می‌سازد.

در نظر داشته باشید که ویژگی‌های جدید دیگری مانند قابلیت کنترل دستگاه‌های هوشمند خانگی مانند لامپ هوشمند، جارو برقی رباتیک و… به‌زودی برای تلویزیون‌های اسنوا ارائه می‌شوند. بنابراین می‌توان گفت که رابط کاربری استفاده شده در تلویزیون‌های اسنوا هنوز جای پیشرفت دارد و به‌زودی قابلیت‌های پیشرفته‌تری برای آن‌ها از راه می‌‎رسد.

جمع‌بندی بررسی قابلیت‌های نرم‌افزاری جدید تلویزیون هوشمند اسنوا

قابلیت‌های نرم‌افزاری جدید تلویزیون هوشمند اسنوا

اسنوا به عنوان یکی از مدعیان بازار تلویزیون‌های هوشمند داخلی، اخیرا به بخش نرم‌افزار و رابط کاربری تلویزیون‌های خود اهمیت بیشتری داده است. رابط کاربری جدید تلویزیون‌های اسنوا از همیشه پیشرفته‌تر شده‌اند و با توجه به این موضوع، می‌توان به پیشرفت آن نیز امیدوار بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • reza.panahi.rd
    reza.panahi.rd | ۲۷ مرداد ۱۴۰۱

    من خودم از تلویزیون هوشمند اسنوا استفاده میکنم و خیلی راضی هستم ولی حیف که پشتیبانی خیلی ضعیفی داره. برای مثال بعد از چند سال هر چی تماس میگیرم برای یه سوال ساده که آیا اندروید جدید اومده یا نه هیچ کس اطلاع نداره و......

مطالب پیشنهادی