ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

کارمندان اپل باید از ماه آینده سه روز در هفته به صورت حضوری کار کنند

طبق یادداشت تیم کوک، تمام کارکنان باید سه‌شنبه و پنجشنبه در محل کار حضور پیدا کنند و روز سوم آن‌ها توسط رهبران تیم‌ها تعیین می‌شود.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ | ۰۹:۳۰

اپل به کارمندان خود اطلاع داده که باید از روز دوشنبه، 5 سپتامبر (14 شهریور) به بعد، سه روز در هفته به دفاتر مراجعه کنند. غول فناوری به عنوان بخشی از برنامه ترکیبی خود برای بازگشت کارمندان به دفاتر، آن‌ها را ملزم می‌کند که در روزهای سه‌شنبه، پنج‌شنبه و روز سومی که براساس تیم‌ها انتخاب می‌شود، به‌صورت حضوری کار کنند.

برنامه ابتدایی اپل این بود که از کارمندان خود بخواهد از ماه مه، سه روز در هفته به دفتر بازگردند، اما این برنامه به دلیل افزایش موارد ابتلا به کرونا به تعویق افتاد. درچند ماه گذشته، کارمندان اپل به‌مدت دو روز در هفته در دفاتر کار می‌کردند، اما طبق گزارش بلومبرگ، این شرکت اکنون در حال اجرای برنامه بازگشت کامل کارمندان خود است.

اپل

همچنین ابتدا قرار بود کارمندان روزهای دوشنبه، سه‌شنبه و پنجشنبه در دفاتر کار کنند، اما بلومبرگ می‌گوید که برنامه اپل تغییر کرده است. اکنون تمام کارکنان باید سه‌شنبه و پنجشنبه در محل کار حضور پیدا کنند، اما روز سوم توسط رهبران تیم‌ها تعیین می‌شود و متفاوت خواهد بود. در روزهای دیگر، اکثر کارمندان می‌توانند کارهای خود را از خانه انجام دهند.

تیم کوک، مدیر عامل اپل با ارسال یادداشتی این تصمیم را به کارمندان خود اعلام کردند. در بخشی از این یادداشت آمده است:

«زمانی که یک سال پیش برنامه آزمایشی خود را اعلام کردیم، گفتیم که این یک تجربه آموزشی برای همه ما خواهد بود و ما به برنامه خود برای ایجاد یک محیط منعطف که باعث می‌شوند تیم‌هایمان پیشرفت کنند متعهدیم. بر اساس بازخورد و بینش‌هایی که از شما و مدیران دریافت کرده‌ایم، این تغییرات را انجام می‌دهیم.»

بسیاری از شرکت‌های حوزه فناوری به دلیل همه‌گیری کرونا، تصمیم گرفتند تا کارمندان خود را به‌طور دائمی دورکار کنند، اما اپل چنین تصمیم ندارد. همزمان با بحران جهانی، این شرکت به‌وضوح اعلام کرده که کارمندان باید به دفاتر و شیوه کار حضوری خود بازگردند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی