ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

این ربات عجیب به مارها اجازه می‌دهد تا روی دست و پا راه بروند! [تماشا کنید] 

«آلن پان»، یوتیوبر آمریکایی، ربات عجیب و غریب چهارپایی ساخته که به مارها اجازه می‌دهد روی چهار دست و پا راه بروند.

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۲:۰۰

«آلن پان»، یوتیوبر آمریکایی ربات عجیب و غریب چهارپایی ساخته که به مارها اجازه می‌دهد روی چهار دست و پا راه بروند. این ربات دارای یک لوله بلند و چهارپایه پلاستیکی است که مار در آن قرار می‌گیرد.

این یوتیوبر می‌گوید هدفش از ساخت چنین رباتی بازگرداندن پا به مارهای بی دستوپا است. وی اضافه می‌کند با چنین کاری قصد داشته مارها به تکامل برسند و بتوانند مانند بسیاری دیگر از موجودات روی پاهای خود حرکت کنند.

ویدیویی از ربات عجیب و غریب در یوتیوب به اشتراک گذاشته شده که ماری را در داخل این لباس رباتیکی لوله‌ای شکل نشان می‌دهد. آلن پان، مهندس و یوتیوبر لس آنجلسی برای ساخت این ربات از یک لوله بلند و چهار پایه پلاستیکی متصل به یک برد کنترلی استفاده کرده است. مار درون این ربات با کنجکاوی سرش را از انتهای دستگاه بیرون می آورد و در اتاق حرکت می‌کند.

رباتی که به مارها دست و پا می‌دهد

حدود 150 میلیون سال قبل، مارها دارای پاهای قابل رویت بودند، اما تکامل پیدا کردند و پاهای آن‌ها در اثر این تکامل از دست رفت. ظاهرا یک جهش ژنتیکی باعث شده اکنون مارها بدون پا روی زمین بخزند.

حتی امروزه، برخی از مارهای پیتون دارای استخوان‌های ریزی در قسمت پاهای خود هستند، اگرچه این پاها خیلی کوچک هستند ولی وجود دارند. آلن پان می‌گوید احساس خیلی بدی دارد که مارها در جهش ژنتیکی پاهای خود را از دست داده‌اند و می‌گوید دوست دارد پاهای از دست رفته مارها را به آنها بازگرداند. او می‌گوید وقتی سایر حیوانات با مشکلات مختلفی روبرو می‌شوند، محققان گرد هم می‌آیند تا مشکل را حل کنند، اما در مورد مارها چنین اتفاقی رخ نداده و کسی به این موضوع توجهی ندارد که مارها پاهای خود را از دست داده‌اند.

آلن پان از مدل دست و پاهای گونه‌ای مارمولک چهارپا با نام اسکینک سه انگشتی غربی (Chalcides striatus) الهام گرفته و این ربات را طراحی کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی