ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فناوری ایران

شرکت زیرساخت تلویحا کاهش پهنای باند اینستاگرام را تایید کرد: اختلال رفع شد

شرکت ارتباطات زیرساخت اعلام کرد اختلال مسیر‌های ارتباطی منجر به ایجاد مشکل در تامین ترافیک برخی پلتفرم‌های خارجی شده بودند.

مجتبی آستانه
نوشته شده توسط مجتبی آستانه | ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۳:۲۰

شرکت ارتباطات زیرساخت با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد اختلال مسیر‌های ارتباطی شمال کشور که منجر به ایجاد مشکل در تامین ترافیک برخی پلتفرم‌های بین‌المللی شده بود، رفع شده است.

پیگیری‌های دیجیاتو در روز گذشته حکایت از این داشت که پهنای باند اینستاگرام کاهش یافته و همین امر باعث شده بود تا بارگذاری صفحات این پلتفرم برای کاربران ایرانی با اختلال و سرعتی اندکی صورت گیرد.

بسیاری این کاهش پهنای باند اینستاگرام را آغازی بر فیلتر آن دانسته و با اتفاق مشابه رخ داده برای وایبر و مهاجرت اجباری کاربران ایرانی از این پلتفرم مقایسه می‌کردند. با این وجود هیچ مقام مسئولی در وزارت ارتباطات نسبت به اختلال پیش آمده توضیحی ارائه نکرد. اما امروز شرکت ارتباطات زیرساخت بیانیه‌ای را منتشر ساخته که نشان می‌دهد پهنای باند اینستاگرام در روز گذشته کاهش داشته اما عمدی نبوده است.

روابط عمومی و امور بین الملل شرکت ارتباطات زیرساخت اعلام کرده روز گذشته برخی از لینک‌های ارتباطی شمالی کشور از مبدا کشورهای همسایه برای ساعاتی دچار اختلال شد، که این اختلال باعث ایجاد مشکل در تامین ترافیک برخی پلتفرم های خارجی شده بود.

به گفته این سازمان، اختلال پیش آمده با جایگزینی ظرفیت‌های پشتیبان در ساعات پایانی شب گذشته رفع شده است. اگرچه شرکت ارتباطات زیرساخت به طور مستقیم اشاره‌ای به پلتفرم‌های بین‌المللی نداشته اما به نظر می‌رسد این اطلاعیه کاهش پهنای باند اینستاگرام را تلویحا تایید می‌کند.

این اتفاق در حالی رخ داده که وزیر ارتباطات طی چند ماه اخیر بارها از تامین ظرفیت پشتیبان از مسیرهای تامین اینترنت بین‌الملل سخن گفته که مردم هیچگاه قطعی‌های رخ داده را حس نکنند.

آیا شما در دسترسی به اینستاگرام همچنان با مشکل مواجه هستید؟ در بخش نظرات، تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • sia1211
    sia1211 | ۲۵ مرداد ۱۴۰۱

    شما گفتید ملت هم باور کرد به همین راحتی

مطالب پیشنهادی