ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

قطعی برق در کارخانه‌های چینی اپل
تکنولوژی

قطعی برق در چین احتمالا خطوط تولید آیپد را با مشکل مواجه می‌کند

دمای بالای 40 درجه سانتیگراد بخش صنعتی استان سیچوآن را عملا تعطیل کرده است.

آرش تهرانی
نوشته شده توسط آرش تهرانی | ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۱:۰۰

گزارش‌ها حاکی از آن هستند که با سهمیه‌بندی و قطعی برق در یکی از استان‌های چین به علت شدید‌ترین موج گرما طی 60 سال اخیر، این احتمال وجود دارد که خطوط تولید آیپد تحت تاثیر قرار بگیرند.

مقامات استان سیچوآن در جنوب غربی چین روز دوشنبه دستور سهمیه‌بندی جریان الکتریسیته در بخش صنایع را صادر کردند؛ امری که روی تولیدات عمده 19 شهر از 21 شهر این منطقه تاثیر گذاشته است. در فهرست شرکت‌هایی که تحت این سهمیه‌بندی قرار گرفته‌اند نام برخی از تولیدکنندگان اپل نیز به چشم می‌خورد.

گفتنی است با استناد به اطلاعیه‌ای که از سازمان انرژی و فناوری اطلاعات سیچوآن که به دست خبرنگاران رویترز رسیده، چنین به نظر می‌رسد که نه تنها مصرف برق مناطق مسکونی اولویت‌بندی شده، بلکه برخی کاربران صنعتی نیز ملزم هستند تا تولید خود را از 15 الی 20 آگوست (24 الی 29 مرداد) متوقف کنند.

قطعی برق در کارخانه‌های چینی اپل

از قرار معلوم یکی از دلایل مهم مشکل مذکور به این نکته بازمی‌گردد که 80 درصد برق مصرفی استان سیچوآن از سد‌ها تامین می‌شود؛ امری که همزمان با افزایش دما و بارش‌های کم تابستان و همچنین افزایش استفاده از وسایل سرمایشی، این استان را با کمبود برق مواجه ساخته است.

تاثیرات قطعی برق در خطوط تولید آیپد

طبق اظهارات مطرح شده توسط تحلیلگر حوزه محصولات اپل یعنی «مینگ-چی کو»، این قطعی برق می‌تواند روی تولید خطوط مونتاژ آیپد تاثیر بگذارد. شرکت‌هایی نظیر فاکسکان در چنگدو و کارخانه کامپل در چونگ‌چینگ در میان تولید‌کنندگانی هستند که با مشکل روبه‌رو شده‌اند.

البته کو ارزیابی میزان تاثیرات سهمیه‌بندی برق بر این شرکت‌ها را دشوار می‌داند، با این حال وی عقیده دارد تاثیرات مذکور تا زمان برداشته‌ شدن محدودیت‌ها طی تاریخ بیستم آگوست احتمالا به نسبت محدود خواهند بود.

قطعی برق در کارخانه‌های چینی اپل

وی در ادامه عنوان می‌کند برنامه زمانی منعطف تولید در این کارخانه‌ها می‌تواند تاثیرات مشکل کمبود برق را کاهش دهد، با این وجود کو هشدار می‌دهد که این جریانات ممکن است طی ماه‌های آتی نیز دوباره تکرار شود.

به عقیده او قطعی‌های کنونی برق اگرچه کوتاه هستند اما همچنان می‌توانند تولید و عرضه محصولات اپل را دچار اختلال کنند.

البته این مشکل تنها محدود به اپل یا آیپد نیست و از آنجایی که استان سیچوآن تولیدکننده نیمی از خروجی لیتیوم چین است، ادامه یافتن این وضعیت می‌تواند به افزایش قیمت مواد مورد نیاز برای ساخت باتری نیز منجر شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی