ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

رقیب سبز وانت زامیاد؛ معرفی کامیونت برقی ماژولار با ظرفیت حمل دو تن بار

خودروهای برقی مخصوص حمل و تحویل کالا در مسافت‌های کوتاه بسیار محبوبیت پیدا کرده‌اند.

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۸:۰۰

خودروهای برقی به سرعت در حال فراگیر شدن هستند. در این بین مدل‌های مخصوص حمل و تحویل کالا در مسافت‌های کوتاه بسیار محبوبیت پیدا کرده و مدام بر تعدادشان افزوده می‌شود. جدیدترین عضو این دسته کامیونت برقی استارتاپ REE است با نام P7-B. همانطور که قابل حدس است، این خودرو بر مبنای پلتفرم ماژولی P7 کمپانی توسعه یافته و طراحی ساده و مینیمالیستی دارد. ظرفیت حمل بار این کامیونت به 2 تن می رسد، رقمی که در ایران معمولا توسط خودرویی مانند نیسان زامیاد جا به جا می شود.

شیشه بزرگ جلو، اولین ویژگی خاص P7-B است که جلب توجه می‌کند. به واسطه همین ویژگی، راننده P7-B دید گسترده‌ای به اطراف خود دارد. برآمدگی لبه گلگیرها، دیگر مورد قابل ذکر در نمای بیرونی است.

اما جذاب‌ترین ویژگی کامیونت برقی استارتاپ REE بدون شک در زیر پوسته و قسمت بار آن نهفته است. این کامیونت فضایی برابر با 23 متر مکعب یا 22,993 لیتر برای حمل اشیاء مختلف ارائه می‌کند. در کنار فضای زیاد، P7-B توانایی حمل 2 تن بار را دارد.

کامیونت برقی استارتاپ REE

نیروی مورد نیاز کامیونت برقی P7-B توسط یک پیشرانه 536 اسب بخاری تامین می‌شود. این پیشرانه 545 نیوتن متر گشتاور دارد و هر چهار چرخ از نیروی تولیدی آن بهره‌مند هستند. با اتکا به این پیشرانه P7-B قادر است به نهایت سرعت 120 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند. در رابطه با ظرفیت باتری اطلاعاتی در دست نیست، ولی می‌دانیم که با یک بار شارژ امکان پیمایش 241 کیلومتر مسافت وجود دارد.

نکته بسیار جالب توجه اینکه همانند مرسدس بنز S کلاس، چرخ‌های محور عقب P7-B هم فرمان‌پذیر هستند و می‌توانند خلاف جهت چرخ‌های جلو زاویه بگیرند. به لطف این قابلیت، میزان مانورپذیری P7-B در سرعت‌های پایین ارتقا یافته و شعاع گردش آن به 6 متر محدود شده است.

کامیونت برقی استارتاپ REE

استارتاپ REE اعلام کرده P7-B از تکنولوژی‌های نوینی مثل بازیابی انرژی ترمز، کنترل خزش، دستیار شروع حرکت در سربالایی، فناوری گشتاور برداری و آپدیت‌های از راه دور نرم‌افزاری پشتیبانی می‌کند.
در داخل کابین، داشبورد با تمرکز بر راننده طراحی شده و همه تجهیزات براحتی در دسترس هستند. ضمن اینکه بر ایمنی و کارایی هم بطور ویژه تاکید شده است.

کامیونت برقی استارتاپ REE

استارتاپ REE می‌گوید P7-B در پاسخ به نیازها و تقاضایی که در بازار وجود دارد، طراحی و تولید شده است. در ساخت این کامیونت برقی بازخوردهای مشتریان لحاظ شده تا محصول نهایی کاملا با خواسته‌های رانندگان مطابقت داشته باشد. این استارتاپ کیفیت رانندگی P7-B را مشابه یک سدان عنوان کرده است. با آنکه P7-B یک خودروی کانسپت محسوب می‌شود، اما REE گفته به خاطر تقاضای فوق‌العاده بالا آن را راهی خطوط تولید خواهد کرد. انتظار می‌رود این کامیونت الکتریکی از سال آینده در ایالات متحده یا انگلستان وارد خطوط تولید انبوه شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی