ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مازراتی گیبلی
خودرو

مازراتی گیبلی هم به پایان راه رسید؛ توقف تولید در سال 2024

مازراتی مدتی پیش از برنامه جامع خود برای تولید خودروهای کاملا الکتریکی رونمایی کرد.

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۱:۱۵

مازراتی مدتی پیش از برنامه جامع خود برای تولید خودروهای کاملا الکتریکی رونمایی کرد. در این برنامه اشاره‌ای به سدان کوچک برند ایتالیایی یعنی مازراتی گیبلی نشد. اکنون مدیران شعبه‌های مختلف برند سه شاخ ایتالیایی به پایان عمر مازراتی گیبلی در سال 2024 میلادی اذعان کرده‌اند.

بنابر اطلاعاتی که مدیر شعبه استرالیا مازراتی در اختیار رسانه‌ها قرار داده است، سدان مازراتی در سال 2024 برای همیشه از چرخه تولید حذف خواهد شد. علاوه بر سدان میان قامت ایتالیایی، مازراتی کواتروپورته نیز از برنامه تولید شرکت خارج خواهد شد. مازراتی تصمیم دارد به جای این دو خودرو مدل‌های برقی کوچکتری را جایگزین کند.

شاسی بلند به جای سدان!

بنابر اعلام مدیر شعبه مازراتی، دو مدل گیبلی و کواتروپورته در نهایت یکی خواهند شد. به جای سدان مازراتی، یک شاسی‌بلند برقی کوچک به نام کواتروپورته تولید می‌شود. کاهش فروش خودروهای بزرگ همچون مازراتی گیبلی موجب شده است تا تمایل شرکت برای تولید خودروهای بزرگ کاهش یابد.

نسل سوم مازراتی گیبلی از سال 2013 تاکنون به تولید می‌رسد و بنابراین جای تعجبی ندارد که شاهد توقف تولید این سدان در آینده نزدیک باشیم. با گسترش تولید کراس‌اوورها و شاسی‌بلندها، سدان بزرگ و کهنه مازراتی تحت فشار قرار گرفته است. پس از توقف تولید سدان مازراتی، ظرفیت خط تولید به مدل‌های جدیدتر همچون مازراتی لوانته و مازراتی گریکاله اختصاص خواهد یافت.

علاوه بر توقف تولید مازراتی گیبلی، استفاده از موتور V8 در خودروهای مازراتی نیز به پایان خواهد رسید. این پیشرانه 3.8 لیتری V8 توئین توربو توسط فراری توسعه داده شده است و در مدل‌های گیبلی، کواتروپورته و لوانته مورد استفاده قرار می‌گیرد. به جای این پیشرانه، موتور 3 لیتری V6 توئین توربو با نام Nettuno در مدل‌های آتی مازراتی مورد استفاده قرار خواهد گرفت. این موتور کم‌حجم برای هفت سال آینده در مدل‌های مازراتی به کار گرفته خواهد شد. مازراتی از سال 2030 میلادی تنها خودروهای الکتریکی تولید خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی