ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ایرتگ
تکنولوژی

پلیس آمریکا با کمک ایرتگ اپل سارق چمدان‌های فرودگاه را دستگیر کرد

نیروهای پلیس فلوریدا موفق شدند تا با ردیابی ایرتگ (AirTag) اپل یکی از مسافران، مکان سارق چمدان‌ها را پیدا کرده و او را دستگیر کنند.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۸:۱۵

ایرتگ (AirTag) اپل که قبلا هم چندین بار به کمک نیروهای پلیس آمده بود، این بار منجر به دستگیری فردی شد که گفته می‌شود از چمدان‌های مسافران در فرودگاه فلوریدا هزاران دلار اقلام سرقت کرده است.

طبق اعلامیه اداره کلانتری شهرستان اوکالوسا، فلوریدا، متهم 19 ساله که «جیووانی دی لوکا» نام دارد، پس از اینکه مقامات با کمک ایرتگ اقلام سرقت شده را از خانه او کشف کردند، به دو فقره سرقت بزرگ متهم شده است.

کمک ایرتگ برای ردیابی مکان سارق

ایرتگ

به گفته مقامات این شهرستان، ماه گذشته یک مسافر از مفقود شدن چمدان خود خبر داده که هرگز به مقصد نرسیده. وی ادعا داشته که اقلام داخل آن حدود 1600 دلار ارزش داشته است. مسافر همچنین داخل چمدان خود یک دستگاه ایرتگ نیز به همراه داشته که مکان آن را در «کتی کورت» و حدود 80 کیلومتری شرق شهر پنساکولا، فلوریدا نشان می‌دهد.

سپس، هفته گذشته مسافر دیگری گزارش داد که بیش از 15 هزار دلار جواهرات و اقلام دیگر از چمدانش برداشته شده اشت. در ادامه، معاونان کلانتر شهرستان اوکالوسا که در حال تحقیق در مورد هر دو سرقت بودند، موفق شدند تا مکان دی لوکا را ردیابی و او را در تاریخ 10 آگوست (19 مرداد) دستگیر کند.

ایرتگ

طبق اعلام دفتر کلانتر اقلامی که هفته گذشته توسط مسافر دوم گزارش شده بودند، در خانه او پیدا شده اما چمدان شخص دیگر که حاوی ایرتگ بوده پیدا نشده! در واقع متهم پس از پیدا کردن ردیاب اپل، آن را جدا کرده است.

با این وجود که ایرتگ می‌تواند برای مسافران و بسیاری افراد دیگر مفید باشد، محصول اپل مورد انتقاد نیز قرار گرفته، زیرا روش‌هایی برای تعقیب دیگران و سرقت خودرو برای مردم ارائه کرده است. در خرداد ماه نیز پلیس با استفاده از ایرتگ، موفق شده بود تا یک سارق مسلح را دستگیر کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی