ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بلاکچین
تکنولوژی

غول‌های فناوری در بلاک‌چین: آلفابت با بیشترین سرمایه‌گذاری و سامسونگ فعال‌ترین شرکت

براساس داده‌های Blockdata، شرکت‌های آلفابت، بلک‌راک، مورگان استنلی و سامسونگ فعال‌ترین شرکت‌ها در بلاک‌چین بوده‌اند.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۲:۰۰

گزارش منتشر شده از سوی BlockData با بررسی 100 شرکت برتر جهان از نظر دارایی تحت مدیریت یا (AUM)، از سپتامبر سال گذشته ماه ژوئن، سامسونگ با 13 پروژه سرمایه‌گذاری فعال‌ترین شرکت و آلفابت (شرکت مادر گوگل) با بیش از 1.5 میلیارد دلار از نظر میزان سرمایه‌گذاری در بلاک چین صدرنشین بوده است.

شرکت تحقیقات حوزه کریپتو Blockdata، در پست جدید وبلاگ خود، روی این موضوع تمرکز کرده که کدام شرکت‌ها از سپتامبر 2021 تا ژوئن 2022 فعال‌ترین سرمایه‌گذاران بازار بلاک‌چین بوده‌اند. طبق لیست ارائه شده زیر، شرکت‌های بزرگ حوزه فناوری مانند تنسنت، مایکروسافت، پی‌پال، سامسونگ و آلفابت (شرکت مادر گوگل) سرمایه‌های کلانی را به این دسته از شرکت‌ها اختصاص داده‌اند.

فعال‌ترین سرمایه‌گذاران در شرکت‌های بلاکچین

بلاکچین
فعال ترین سرمایه‌گذاران در شرکت‌های بلاک چین از بین 100 شرکت عمومی برتر / سپتامبر 2021 تا ژوئن 2022

به‌طور کلی، جزئیات مربوط به پنج شرکت فعالی که بیشترین سرمایه‌گذاری را در این دوره روی شرکت‌های بلاکچین داشته‌اند، به شرح زیر است:

  • آلفابت: 1506 میلیون دلار در 4 دوره
  • بلک‌راک: 1171 میلیون دلار در 3 دوره
  • مورگان استنلی: 110 میلیون دلار در 2 دور
  • سامسونگ: 979 میلیون دلار در 13 دور
  • گلدمن ساکس: 698 میلیون دلار در 5 دور

همچنین در بخش دیگری از لیست شرکت‌هایی که روی آن‌ها سرمایه‌گذاری شده مشخص شده‌اند. به عنوان مثال آلفابت روی شرکت‌هایی از جمله Fireblocks و Dapper Lap سرمایه‌گذاری خود را انجام داده است.

سامسونگ و آلفابت؛ دو بازیگر اصلی بلاک‌چین

سوندار پیچای، رئیس گوگل، در اوایل سال جاری به سرمایه‌گذاران گفته بود که آن‌ها «بدون شک به دنبال بلاکچین هستند، زیرا این فناوری بسیار جالب و قدرتمند است و کاربردهای زیادی دارد.»

رئیس گوگل همچنین ادعا کرده بود که آن‌ها قصد دارند به کسب‌و‌کارهای مبتنی بر بلاکچین اجازه استفاده از محاسبات ابری را بدهند و می‌خواهند NFT و سیستم‌های پرداخت کریپتو را به پلتفرم‌های مختلف خود اضافه کنند. با این حال، تاکنون هیچ پروژه عمومی بلاکچینی از سوی غول موتور جستجو ارائه نشده است.

هرچند سامسونگ از نظر میزان مشارکت در رتبه چهارم فهرست قرار گرفته، اما از نظر تعداد سرمایه‌گذاری‌های انجام شده (13 دور)، پیشتاز است. کره‌ای‌ها در مجموع 979.26 میلیون دلار روی پلتفرم‌هایی مانند Dank Bank سرمایه‌گذاری کرده‌اند که کاربران با استفاده از آن می‌توانند از «میم‌ها و دیگر لحظات نمادین تاریخ اینترنت» کسب درآمد کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی