ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

وان پلاس 10T در تست مقاومت از وسط نصف شد! [تماشا کنید]

وان پلاس 10T چند وقت پیش به عنوان جدیدترین پرچمدار سازنده‌اش معرفی شد و حالا این گوشی با این امید که برخلاف وان پلاس 10 پرو در تست مقاومت سربلند بیرون بیاید، مورد آزمایش قرار ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۷:۳۰

وان پلاس 10T چند وقت پیش به عنوان جدیدترین پرچمدار سازنده‌اش معرفی شد و حالا این گوشی با این امید که برخلاف وان پلاس 10 پرو در تست مقاومت سربلند بیرون بیاید، مورد آزمایش قرار گرفته. اما در نهایت این گوشی هم طرفدارانش را از این نظر ناامید می‌کند.

کانال یوتیوب «JerryRigEverything» مانند همیشه این‌بار هم دست به کار شده و یک پرچمدار گران‌قیمت را مورد آزمایش قرار داده. در این آزمایش گوشی وان پلاس تحت تست‌های مختلفی از آتش گرفته تا خط و خش و در نهایت خم شدن قرار می‌گیرد.

شکستن وان پلاس 10T در تست مقاومت

همانطور که در ویدیوی بالا مشاهده می‌کنید، نمایشگر دستگاه در سطح 6 سختی موس خراش برمی‌دارد و خراش‌های عمیق‌تر در سطح 7 به چشم می‌خورند. در تست آتش هم نمایشگر پس از چند ثانیه آسیب دائمی می‌بیند که البته این موضوع در میان گوشی‌های هوشمند تقریبا رایج است.

فریم گوشی با چاقو خراش برمی‌دارد اما پنل پشتی مقاومت مناسبی از خودش نشان می‌دهد. فریم این دستگاه از پلاستیک ساخته شده است.

اگرچه تا اینجا کار همه چیز عادی به نظر می‌رسد، اما در تست خم شدن همه امیدها رنگ می‌بازند. با وارد کردن فشار، شیشه ماژول دوربین ترک می‌خورد و با اعمال فشار بیشتر، دستگاه از زیر همین ماژول می‌شکند.

پس از شکستن گوشی در بخش پشتی، Jerry با دست خالی قطعات آن را جدا می‌کند. در حقیقت شاسی از نمایشگر جدا می‌شود و می‌توانیم قطعات داخلی‌اش را ببینیم.

در نهایت اگرچه گوشی‌ها برای پشت سر گذاشتن چنین تست‌هایی طراحی نشده‌اند، اما احتمال شکستن آن‌ها در جیب وجود دارد. بنابراین شرکت‌ها به این موضوع توجه می‌کنند. برای مثال پرچمدارهای مانند گلکسی S22 اولترا از این تست سربلند بیرون آمدند یا گوشی‌های ارزان‌تری مانند ناتینگ فون 1 هم در این تست از وسط نصف نشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • mrmoghari
    mrmoghari | ۲۹ مرداد ۱۴۰۱

    جرری دیگه وقت نمیزاره با باز کردن پیچها به داخل گوشی دسترسی پیدا کنه :)))) مثل موز گوشیو از وسط نصف میکنه و شروع به بررسی داخلش میکنه D:

مطالب پیشنهادی