ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اپل واچ
تکنولوژی

تیم شنای المپیک استرالیا: اپل واچ نقش مهمی در موفقیت ما داشته است

طبق اعلام اپل، تیم شنای المپیک استرالیا برای مسابقات توکیو 2020 از قابلیت‌های تناسب اندام اپل واچ و آیپد استفاده کرد.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ | ۲۲:۳۰

تیم شنای المپیک استرالیا که از آن به عنوان «دلفین‌ها» یاد می‌شود در المپیک توکیو 2020 موفق به 9 مدال طلا شد و اکنون در گزارش‌هایی گفته شده که آن‌ها برای تنظیم دقیق تمرینات خود از اپل واچ و آیپد استفاده می‌کند.

معمولا از ساعت‌های هوشمند به عنوان کالاهای لوکس و شیکی یاد می‌شود که پس از بسته شدن به روی مچ دست، برخی قابلیت‌ها را به کاربران ارائه می‌کنند. اما ویژگی قابل‌توجه این دستگاه‌های پوشیدنی، امکان جمع‌آوری داده‌های مربوط به تناسب اندام است که باعث شده میلیون‌ها نفر روزانه از آن‌ها استفاده کنند. حالا گفته شده قابلیت‌های ردیابی تناسب اندام اپل واچ به اندازه‌ای خوب است که حتی ورزشکاران حرفه‌ای نیز از آن‌ها استفاده می‌کنند.

استفاده از اپل واچ برای بهبود عملکرد ورزشکاران المپیک

اپل واچ

قابلیت‌های مربوط به ردیابی شنا اپل واچ، از سال 2016 و دستگاه‌ها سری 2 به آن اضافه شده است. در مدل‌های جدید مانند سری 7، این قابلیت‌ها بسیار بهبود پیدا کرده‌اند و ساعت می‌تواند مواردی مانند تعداد دورها و سرعت دور را به‌طور کاملا دقیقی بشمارند.

«زاک استابلتی-کوک» که در المپیک توکیو در ماده 200 متر قورباغه مدال طلا کسب کرد، در بیانیه‌ای گفت:

«توانایی اندازه‌گیری دقیق ضربان قلب در بین ست‌ها، برای من و مربیم یک داده بسیار ارزمند بوده تا بفهمیم تمرینات چه اندازه تاثیرگذار بوده‌اند.»

اپل واچ
زاک استابلتی-کوک

«جس کورونز»، مدیر رویکردهای عملکرد شنای استرالیا نیز توضیح می‌دهد:

«در زمینه طراحی نتایج عملکرد برای ورزشکاران، داده‌ها یک عنصر کلیدی محسوب می‌شوند. ما شاهد افزایش تعامل و مشارکت ورزشکارانی بوده‌ایم که از اپل واچ استفاده می‌کنند که به ما داده‌های بیشتری برای اطلاع‌رسانی، تجزیه‌و‌تحلیل و تصمیم‌گیری مربی ارائه می‌کند.»

آیپد نیز به عنوان یک ابزار مفید برای المپیکی‌های شنا استرالیا مورد تحسین قرار گرفته است. البته برنامه Locker که این تیم برای تجزیه‌و‌تحلیل مسابقات و تمرین از آن استفاده می‌کردند، تنها در دسترس «مربیان و تحلیلگران شنا معتبر ملی» قرار می‌گیرد.

البته اپل تنها غول فناوری نیست که شنای استرالیا برای بهینه‌سازی عملکرد ورزشکاران خود از خدمات و محصولات آن‌ها استفاده می‌کند. تیم شنا استرالیا برای المپیک 2020 نیز با آمازون همکاری کرده بود تا از رویکردهای یادگیری ماشینی آن برای جمع‌آوری داده‌ها خود در مورد ورزشکاران و رقبا استفاده کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی