ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

گوگل مپس خانواده بدشانس استرالیایی را به صحرای سوزان هدایت کرد!

مسیریاب GPS سفرهای روزمره را متحول کرده و رسیدن به مقصد حالا بسیار راحت‌تر از قبل شده است. اما این مسیریاب‌ها همیشه دقیق نیستند.

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ | ۰۹:۰۰

خانواده بدشانس استرالیایی با مسیرهایی که گوگل مپس به آنها نشان داده بود، سر از صحرای سوزان درآورده و درنهایت به نقطه‌ای رسیدند که دسترسی به آنتن موبایل هم برای آنها قطع شد. آنها با پای پیاده و تنها یک لیتر آب آشامیدنی در صحرا سرگردان بودند که هلیکوپتر پلیس جان‌شان را نجات داد.

ظهور سیستم‌های مسیریاب GPS مثل گوگل مپس سفرهای روزمره را متحول کرده و رسیدن به مقصد حالا بسیار راحت‌تر از قبل شده است. اما این مسیریاب‌ها همیشه دقیق نیستند و ممکن است بدلیل اشتباه در محاسبات، از نقاطی غیرمنتظره و بیراهه شما را به مقصد هدایت کنند. چنین اتفاقی اخیرا برای یک خانواده استرالیایی رخ داده و اگر کمک پلیس نبود، شاید آنها جان خود را از دست می‌دادند.

ماجرا از آن قرار است که پلیس نیو ساوت ویلز در تاریخ 8 آگوست گزارش مفقودی یک خانواده را دریافت کرد. این خانواده در هفتم آگوست، از کوئینزلند سفر خود را به پکسدل آغاز کرده بود. با طولانی شدن ساعات سفر و نرسیدن این خانواده به مقصد، اطرافیان نگران شده و پلیس را در جریان گذاشته بودند.

گوگل مپس

متهم ردیف اول: گوگل مپس

پس از دریافت گزارش، پلیس محدوده بزرگی را به عنوان منطقه عملیات خود انتخاب می‌کند. علاوه‌بر پلیس، شماری از آژانس‌ها و داوطلبین نیز وارد عمل شده و به جستجوی این خانواده گم شده می‌پردازند. در نهایت این هلیکوپتر پلیس بود که هیوندای توسان خانواده را در تاریخ 9 آگوست (دو روز بعد از شروع سفر) و در 50 کیلومتری جنوب شرقی Tibooburra پیدا کرد.

آنطور که نشریه 9News گزارش کرده، این خانواده برای رسیدن به مقصد در حال استفاده از گوگل مپس بوده است. مسیرهایی که این اپلیکیشن نشان داده، در نهایت سبب شده خانواده بدشانس استرالیایی سر از صحرای پناور این کشور در بیاورد. البته در مقابل 7News ادعا کرده «یک گردش اشتباه» باعث رقم خوردن همه این اتفاقات شده است.

گوگل مپس

ناگفته نماند این خانواده به حدی در صحرای استرالیا پیش رفته که دسترسی به آنتن تلفن همراه قطع شده است. پس از آن، آنها با پای پیاده به راه افتاده و ساعت‌ها در محیط خشک صحرای استرالیا سرگردان شده‌اند. مادر این خانواده بعد از نجات یافتن گفته فقط یک لیتر آب آشامیدنی همراه خود داشتند و در مواقعی تمام امید خود را از دست داده بودند.

خوش‌شانی بزرگی که نصیب این خانواده شده، پیدا کردن یک برکه کوچک هنگام سرگردانی بوده است. تا رسیدن نیروی پلیس آنها از آب این برکه در محیط سوزان صحرای استرالیا استفاده کرده‌اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی