ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

استفاده 100 درصدی پورشه از انرژی خورشیدی برای شارژ خودروهای برقی

شاخه آمریکایی پورشه قصد دارد از سال آینده، تمام برق مورد نیاز خودروها در مقر اصلی کمپانی از پنل‌های خورشیدی تامین نماید.

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۴:۰۰

شاخه پورشه در آمریکای شمالی اعلام کرد از سال آینده، صد در صد برق مورد نیاز خودروها در مقر اصلی کمپانی از پنل‌های خورشیدی تامین خواهد شد. این خودروساز آلمانی قراردادی را با شرکت Cherry Street Energy امضا کرده که به موجب آن پنل‌های خورشیدی متعددی در مقر پورشه واقع در آتلانتای جورجیا نصب خواهد شد.

پورشه

پنل‌های خورشیدی نصب شده در مقر پورشه، انرژی لازم برای شارژ تایکان‌های موجود را تامین خواهند کرد. این خودروها برای تست رانندگی توسط علاقه‌مندان و مشتریان بالقوه کاربرد دارند. بد نیست بدانید این مقر دارای یک پیست اختصاصی بوده و مشتریان پورشه قبل از خرید می‌توانند عملکرد مدل مورد نظر را در آنجا تست کنند. این دومین مرکز تست پورشه در آمریکا به شمار می‌رود. در دیگر نقاط جهان پورشه 10 مرکز تست مشابه دارد.

در کنار شارژ تایکان، ریزشبکه اختصاصی پورشه بخش اعظمی از برق مصرفی سالانه ساختمان‌ها را نیز تامین خواهد کرد. آنطور که Cherry Street Energy پیش‌بینی نموده، پنل‌های موجود در مقر پورشه سالانه 2,050 مگاوات ساعت برق تولید می‌‌کنند. برای اینکه درک بهتری داشته باشید، باید بگوییم این رقم معادل برق مصرفی 191 خانواده آمریکایی است.

پورشه

انرژی سبز پورشه از یک جهت دیگر به کمک پورشه خواهد آمد. بهره‌برداری از انرژی خورشیدی به این شرکت اجازه می‌دهد میزان دی‌اکسیدکربن تولیدی خود در هر سال را به میزان 3.2 میلیون پوند (معادل 1.45 میلیون کیلوگرم) کاهش دهد. این میزان دی‌اکسیدکربن معادل 3.6 میلیون مایل (5.79 میلیون کیلومتر) سفر با یک خودروی سواری است.

مدیر منطقه‌ای پورشه در آمریکای شمالی استفاده از پنل‌های خورشیدی و بهره گرفتن از برق پاک برای ساختمان مقر و خودروهای تست را یک نشانه بزرگ از تعهد کمپانی به انرژی‌های پایدار توصیف کرده است. Kjell Gruner در این رابطه گفته پروژه پنل‌های خورشیدی به پورشه کمک می‌کند به اهداف خود در زمینه پایداری برسد. این شرکت در نظر دارد تا سال 2030 تمامی فعالیت‌ها و چرخه عمر مدل‌های جدید را عاری از تولید دی‌اکسیدکربن کند.

پورشه
مایکل چانین موسس و مدیرعامل شرکت Cherry Street Energy از همکاری با پورشه در یک پروژه نوآورانه استقبال کرده و گفته این کار باعث دستیابی بهتر به برق مطمئن و تجدیدپذیر خواهد شد.

شایان ذکر است Cherry Street Energy پیش‌بینی کرده ریزشبکه اختصاصی پورشه تا سال آینده به مرحله بهره‌برداری برسد. در این پروژه انواع پنل‌های خورشیدی در مکان‌هایی مثل سقف ساختمان‌ها، اطراف پیست و مناطق مجاور نصب خواهد شد. این پروژه در حقیقت اولین مرحله از توافق 25 ساله‌ای است که بین Cherry Street Energy و شرکت پورشه امضا شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی