ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

کوئنیگزگ CC850 با فناوری های تازه معرفی شد؛ هایپرکاری به مناسبت 50 سالگی موسس کمپانی

حدود بیست سال قبل بود کمپانی سوئدی کوئنیگزگ از مدل بسیار پیشرفته و جذاب CC8S پرده برداری کرد.

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۷:۳۰

حدود بیست سال قبل بود کمپانی سوئدی کوئنیگزگ از مدل بسیار پیشرفته و جذاب CC8S پرده برداری کرد. حالا پس از دو دهه برای ادای احترام به این خودرو و همچنین به مناسبت ۵۰ سالگی بنیانگذار کمپانی، کوئنیگزگ تصمیم گرفته مدلی ویژه را با نام CC850 معرفی کند. آنچه که باعث جذابیت دو چندان این خودرو شده، ترکیب ظاهری کلاسیک با پیشرانه‌ای مدرن است.

کوئنیگزگ CC850

از نظر طراحی بیرونی و داخلی کوئنیگزگ CC850 تا حد زیادی به CC8S وفادار باقی مانده و تنها برخی از المان‌های آن بروزآوری شده‌اند.

اما بدون شک خاص‌ترین ویژگی‌های ابرخودروی جدید کوئنیگزگ CC850 در زیر پوسته آن نهفته است. نیروبخش این ابرخودرو همان موتور ۵ لیتری ۸ سیلندر توئین توربوی به کار رفته در مدل Jesko است. این موتور در صورت استفاده از سوخت E85 توانایی تولید ۱۳۸۵ اسب بخار قدرت را دارد. چنانچه باک خودرو با سوخت معمولی پر شود، قدرت تولیدی موتور به ۱۱۸۵ اسب بخار کاهش می‌یابد. میزان گشتاور ۱۳۸۵ نیوتون متر اعلام شده، عجیب‌تر آنکه وزن خودرو هم ۱۳۸۵ کیلوگرم است. به نظر می‌رسد کوئنیگزگ علاقه زیادی به این عدد دارد!

کوئنیگزگ CC850

همانند موتور، گیربکس کوئنیگزگ CC850 نیز از مدل Jesko به امانت گرفته شده است. این گیربکس در حالت استاندارد 9 سرعته است، اما در CC850 طوری تنظیم شده که یک گیربکس ۶ سرعته دستی را شبیه‌سازی می‌کند. هر چند CC850 پدال کلاچ و اهرم تعویض دنده در شش سرعت را دارد، اما هیچ یک از آنها به طور مستقیم با گیربکس دارای ارتباط مکانیکی نیستند.

کوئنیگزگ CC850

به عبارت دقیق‌تر، دنده‌هایی که راننده از طریق گرفتن کلاچ و اهرم انتخاب می‌کند، به صورت یک دستور الکترونیکی به گیربکس ۹ سرعته مدرن ارسال می‌شود. کوئنیگزگ از سیستم ابداعی خود با نام TWMPAFMPC یاد می‌کند. این نام از عبارت انگلیسی the world's most powerful and fastest manual production car برگرفته شده است!

کوئنیگزگ CC850

نکته عجیب اینکه با وجود 9 سرعت بودن گیربکس کوئنیگزگ CC850، همیشه شش دنده برای راننده قابل انتخاب است. این دنده‌ها بر اساس حالت رانندگی انتخاب شده متغیر هستند. البته باید به این نکته اشاره کنیم که هیچ وقت سه دنده بلااستفاده باقی نمی‌مانند و بسته به حالت رانندگی، بازه ۶ دنده در دسترس متفاوت می‌شود. برای راحتی رانندگی، گیربکس حالت تعویض تمام خودکار را دارد.

در رابطه با فاکتورهایی مثل سرعت و شتاب کوئنیگزگ CC850 اطلاعاتی در اختیار رسانه‌ها قرار نگرفته است. اما مسلما این خودرو در مقایسه با مدلی مثل Jesko کندتر خواهد بود. ضمن اینکه با توجه به تقریبا دو برابر قدرت بیشتر در مقایسه با CC8S، عملکرد آن باید با اختلاف بهتر باشد.

در رابطه با قیمت و زمان تحویل سفارشات مشتریان هم فعلا حرفی به میان نیامده، اما می‌دانیم که فقط ۵۰ دستگاه از کوئنیگزگ CC850 تولید خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی