ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مدیاتک از تراشه Pentonic 700 برای تلویزیون‌های 4K رونمایی کرد

این تراشه جدید از هوش مصنوعی برای افزایش کیفیت تصاویر استفاده می‌کند و قادر به پشتیبانی از رفرش ریت 144 هرتز است.

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۱:۰۰

مدیاتک دست به رونمایی از چند تراشه جدید زده که یکی از آن‌ها، چیپ Pentonic 700 برای تلویزیون‌های پریمیوم و گران‌قیمت است. این تراشه از هوش مصنوعی بهره می‌برد و از وای فای 6E و 7 پشتیبانی می‌کند.

مدیاتک در کنار گوشی‌های هوشمند، در دنیای روترها و تلویزیون‌ها هم فعالیت دارد و برای مثال اخیرا از تراشه T830 برای روترها و دستگاه‌های هات‌اسپات موبایل رونمایی کرد. همچنین سال گذشته این کمپانی تراشه Pentonic 2000 را برای تلویزیون‌های 8K معرفی کرد و حالا با عضو جدیدی از این خانواده روبه‌رو هستیم.

مشخصات تراشه Pentonic 700 مدیاتک

این تراشه برای تلویزیون‌های هوشمند با حداکثر رزولوشن 4K و رفرش ریت 144 هرتز توسعه پیدا کرده و همچنین از هوش مصنوعی برای بهبود کیفیت تصاویر بهره می‌برد. این چیپ مدیاتک همچنین از دالبی ویژن IQ، فناوری MEMC و +HDR10 هم پشتیبانی می‌کند.

APU مورد استفاده در این تراشه قادر به پشتیبانی از فناوری مبتنی بر هوش مصنوعی Super Resolution سازنده‌اش است. همچنین این چیپ از فناوری‌ تشخیص اشیاء مبتنی بر هوش مصنوعی AI-PQ هم پشتیبانی می‌کند.

این تراشه از فناوری کاهش خودکار تاخیر هم پشتیبانی می‌کند که می‌تواند لذت بازی کردن با تلویزیون‌های مجهز به آن را افزایش دهد. همچنین تلویزیون‌های مجهز به این چیپ می‌توانند دارای فناوری فریم ریت متغیر تا حداکثر 144 هرتز باشند.

به گفته مدیاتک، تراشه Pentonic 700 از وای فای 6E و البته وای فای 7 پشتیبانی می‌کند که فناوری دوم هنوز روانه بازار نشده اما مدیاتک آن را برای تراشه جدیدش درنظر گرفته. این چیپ همچنین از بلوتوث 5.0 هم پشتیبانی می‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی